torsdag 6 juni 2013

Orly Black Pixel

Först ut att testas av lacken från Orlys kollektion Megapixel FX fick bli det svarta Black Pixel. Svart med silverglitter och torkar till samma matta, sandiga yta som till exempel OPI:s liquid sand och Isadoras Sugar Crush.




Jag gillar det här mindre än jag hade förväntat mig, jag tycker att jag får samma "åldrande" effekt som med många andra svarta lack, att händerna ser gamla och tråkiga ut. Det ser helt enkelt inte särskilt smickrande ut. Samtidigt tycker jag att det ser lite coolt ut, men nja, svart är ju inte riktigt min grej.

Formulan var helt okej, men något rinnig. Två lager räckte för att det skulle täcka helt. '

Mitt betyg: 3/5

Orly Black Pixel is the first polish from the Megapixel FX collection that I've tried. Just like the name implies, it's black. Black with silver glitter. It has the same matte, gritty finish as the liquid sand polishes from OPI or the Pixie Dusts from Zoya. 
I was curious about this one when I saw it in the bottle, but I can't say I love it. I have a problem with most black polishes, I think they age my hands and make them look really dull. So does this one. But at the same time I think it looks kind of cool. But no, this won't be a new favorite of mine. 
The formula was pretty good, but slightly runny. Two coats gave me full coverage. 

16 kommentarer:

  1. Nej, inte min grej heller...

    SvaraRadera
  2. Jag tycker nog att det var rätt häftigt faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite häftigt är det allt, men jag tycker inte att det klär just mig.

      Radera
  3. Får se vad jag tycker...jag hoppas ju på en lite rockig feeling men åldrande vill man ju inte vara med om. :/ Jag har det lila Rough Sparkle från Depend på naglarna och bloggar om det lite senare. Det var finare än jag trodde. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rockig feeling får man absolut, men jag passar inte så bra i det tyvärr. Blir säkert snyggare på dig! :-)

      Radera
  4. Ser snyggt ut på bilderna. Jag gillar den där "svart-granit"-looken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde som sagt att jag skulle gilla det bättre än jag gjorde... Trist!

      Radera
  5. Nja jag är inte lika förtjust i den här färgen, vill nog ha mer härliga färger nu.....

    SvaraRadera
  6. Nja, alltså jag börjar vänja mig vid strukturlacken men jag är inte så förtjust i detta...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det finns roligare färger att välja om man vill ha ett texturlack. :-)

      Radera
  7. Kanske inte din bästa färg, men själva lacket är rätt coolt! Kanske till en party outfit....? Eller?

    SvaraRadera
  8. Jag har det här på naglarna nu och tycker väldigt mycket om det! Men så gillar jag ju svart också, och det här känns mycket metal! :-)

    SvaraRadera
  9. Tänk vad olika vi kan tycka om saker :) jag verkligen älskar svart och har ofta de på naglarna om jag inte kör manikyr och på sommaren då jag har mycket pastell. Alla mörka nagellack är favortiter.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!