tisdag 11 juni 2013

Orly Harmonious Mess

Orly Harmonious Mess släpptes med sommarkollektionen Mash Up och är ett ljuslila krämlack. Ljus och krispig färg, precis som jag vill ha det. Vi har ju sett en del liknande lack den här säsongen (som vi gör varje säsong faktiskt, liknande nyanser är ju mer eller mindre obligatoriska i vårkollektionerna), men det gör det ju inte mindre tjusigt.



Formulan är halvtjock. Jag upplevde inga problem under lackningen. Två lager täcker och ger ett jämnt och fint resultat.

Mitt betyg: 4/5

Orly Harmonious Mess is a lavender creme, realesed with the summer collection Mash Up. We've seen a lot of shades like this one this spring (as we do every year), but that doesn't make it any less beautiful. 
The formula was a little thick. Application was good and I got a nice and even result with two coats.

19 kommentarer:

  1. Jag med!! Inte unikt alls, men såå vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, har de bara rätta krispigheten så går sådana här ljuslila alltid hem hos mig. :-)

      Radera
  2. Vackert!! Så inte gör det något att det finns många liknande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, vackert kan man ju inte få nog av. Sen behöver man ju inte skaffa precis alla som släpps.

      Radera
  3. Jag vet inte riktigt vad det är, men det är något med det här lacket som får det att kännas "jaha" för mig.. Jag gillar färgen, så det är inte det.. Jag gillar ytan, så det är inte det.. Nej, kan inte sätta fingret på det..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sådär är det ju ibland. Vissa lack tilltalar en inte fast man kan inte säga exakt vad det är man inte gillar. :-)

      Radera
  4. Ooops, nu kom jag på att det här fortfarande står oprovat fast jag har fått det för recension. Borde kanske ta mig i kragen och få det på tassarna någon dag. Det ser ju fint ut, men det är inte min färg, så det har inte lockat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh herregud, oprövade lack! Jag har så många! De är överallt!

      Radera
  5. I did not want this polish until I saw this post! Good job. :)

    SvaraRadera
  6. JAg faller inte lika stenhårt som för IsaDoras Bella Vita, men det är en fin färg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är fin. Jag gillar den nog snäppet bättre än Bella Vita faktiskt. Tror den här är något ljusare, det är nog därför.

      Radera
  7. Det här känns som en "mysig" färg, det var det ordet som poppade upp när jag såg det =)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!