fredag 14 juni 2013

OPI Chic From Ears to Tail

OPI Chic From Ears To Tail är det tredje lacket jag testar från kollektionen Couture de Minnie och än så länge har jag tyvärr inte fallit särskilt hårt för något av dem. Jag misstänker dock att jag sparat de bästa två till sist. :-)

Men åter till Chic From Ears To Tail. Det är ett tuggummirosa krämlack. Jag gillar tuggummirosa, men tyvärr hade detta ingen vidare formula. Mer om den efter bilderna.




 Formulan är tunn och rinnig och dessutom svår att få jämn. Jag behövde hela fyra lager innan jag tyckte det var acceptabelt jämnt och inte ens då tyckte jag att det var perfekt. Fyra lager är för mycket när färgen inte är unik, tycker jag.

Dessutom har OPI tuggummirosa krämlack med bättre formula. Pink Friday till exempel, även om formulan där inte heller är perfekt. Den är i alla fall bättre.

Mitt betyg: 2/5

Edit: Men alltså, vad tusan! Nu när jag sitter på jobbet och tittar på bilderna så ser jag ju lite skimmer minsann. Jaha. Det var ju oväntat. 

OPI Chic From Ears To Tail is a bubblegum pink creme. I like bubblegum pinks, but unfortunately this one has some application issues. The formula is thin and runny and applies streaky. I ended up with four coats before I thought it looked acceptably even. Four coats is one too many when the color isn't so unique. 

14 kommentarer:

  1. Håller med dig, fyra lager är för mycket om färgen inte är unik. Och den här färgen har vi ju sett förut..

    SvaraRadera
  2. En typiskt färg som jag sällan faller för. Jag gillar neonrosa och fuchsia men den här nyansen. Nja.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar nästan alla rosa nyanser faktiskt.

      Radera
  3. Väldigt vacker rosa nyans, synd att formulan var dålig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den var lite för knepig för att vara värt det i det här fallet.

      Radera
  4. Håller med, fyra lager är för mycket för en vanlig färg. Visst är den fin, men inte nog fin för fyra.

    SvaraRadera
  5. Jättehärlig färg, synd om formulan!

    SvaraRadera
  6. Fyra lager känns verkligen inte ok, färgen är inget speciellt. Gulligt lack men inte så mycket mer

    SvaraRadera

Kommentera gärna!