tisdag 15 november 2011

Orly Rock-It

I dag har jag burit ett helt fantastiskt vackert lack som ni alla måste köpa! Orly Rock-It släpptes med kollektionen Mineral FX nu i höstas och är ett alldeles underbart, superglittrigt lack vars färg är någon slags blandning av magenta och mörkrosa. Det är inte ett glitterlack i ordets rätta bemärkelse, utan mer ett skimmerlack där skimmerpartiklarna är av storlek större och otroligt glittrigt.

Det har den här härliga egenskapen att det ser ut att glöda i mitten och med svartnade kanter. Så himla, himla snyggt!

Tonvis med djup, eller vad säger ni? Sminkan kör ju temavecka just nu och temat är vampiga lack, och jag tycker nog att detta får lov att klassas som vampigt? Eller har jag fel? Åtminstone som en lättvariant på vampighet?

Formulan var bra, kanske lite, lite rinnig, men inte så att det störde. Två lager täcker. Ett utmärkt lack även på så sätt.

Jag tror bara att jag har köpt två av Mineral FX-lacken, men om de ska vara så här vackra så måste jag nog skaffa mig allihopa.

Mitt betyg: 5/5

I'm head over heels in love with Orly Rock-It! What a beauty! Seriously, you must all get it! It's a super sparkly magenta/dark pink shimmer that has this beautiful glowing centre and the blackened edges. I just can't stop staring at my nails!
The formula was good, maybe just a tad bit runny, but it didn't bother me at all. Two coats is all you need.

25 kommentarer:

  1. Det ser ju hima fint ut på dina bilder, lite som godis nästan :D

    SvaraRadera
  2. Men å så fint - och jag som älskar Orlys lack över lag också... I min bok skulle det här gå som vampigt light, minst!

    SvaraRadera
  3. Har kollektionen på väg i posten och nu längtar jag nått väldigt! Det här var ju galet snyggt!

    SvaraRadera
  4. En riktigt snygging!

    SvaraRadera
  5. Jättevackert! Ännu ett lack man vill ha... :-)

    SvaraRadera
  6. Superläckert! Jag kommer skaffa det här, och säkert några till ur kollektionen. Väntar på att få se fler bilder först bara så jag vet vilka jag vill ha mest.

    Personligen tycker jag inte att någon form av rosa ton kan räknas som vampigt, men det är lika snyggt för det!

    SvaraRadera
  7. Åh, så fantastiskt snyggt! Jag älskar när det är svartnade kanter på det här viset, det blir liksom ett djup i lacket.

    SvaraRadera
  8. I also fell completely in love with that one, got it last week and wow, no disappointment, it's utterly fantastic! Your pictures are beautiful!!

    SvaraRadera
  9. Ååh nu fick du mig att vilja ha ett lack till.. ;) Kanske nästa beställning... :p

    SvaraRadera
  10. Hej!
    En kompis skall åka till USA, och lovat att köpa hem några OPI till mig. Är redan sugen på Warm & Fozzie, Designer, de Better och Lincoln after dark. Vilka andra lack får jag inte missa? =)
    /Sandra

    SvaraRadera
  11. Ååååh, vad läckert! Måste skaffas!!!

    SvaraRadera
  12. Åh! Det ser fantastiskt ut! Jag vill absolut ha det! Har ju lovat begränsa lackköpen just nu men den är så lockande....

    SvaraRadera
  13. Annie: Ja, jag tyckte det såg fint ut i flaskan, men var inte beredd på att det skulle vara SÅHÄR vackert! :-)

    Nails By Desiré: Det är verkligen helt otroligt!

    Makeupoholic: Jag är också hemskt förtjust i Orly!

    Åsa: Visst är det! Älskar't!

    Cactus: Det börjar luta åt att jag måste ha hela kollektionen också. :-)

    Martine: Ja, visst är det fiiint!

    Lackynails: Rock-it är ett måste!

    Jossan: Önskelistan blir bara längre och längre! Det gäller nog alla lackfanatiker. :-)

    Chaosophia: Men det här är så mörkt att jag tycker det känns vampigt i alla fall. :-)

    Nagelfreak: Jag älskar det med!

    SvaraRadera
  14. Fairy Lelié: I wasn't prepared for how beautiful it really is! Thought it looked nice in the bottle, but once on your nails - wow! :-)

    Helga: Du måste ha det här, tror inte du skulle bli besviken. :-)

    Sandra Persson: Oj, vad svårt! Det finns ju så många fina. Sen är det ju svårt att veta vilka lack ur vilka kollektioner som din kompis kommer stöta på. Kanske är det lättast om du tittar under kategorin OPI här till höger och ser något mer du vill ha? :-)

    Ninni: Jamen visst är det! Underbart!

    Aila: Ja, det måste det! Köp, köp, köp!

    Sandra: It really is! Thanks!

    Sminkan: Jag borde också försöka begränsa inköpen ett tag, har såå många otestade just nu. Men det här måste du ha - kanske bara en liiiten beställning? ;-D

    SvaraRadera
  15. Försäker ge en blandad lista, både på ordinarie lack, några från Muppets, och några chansningar! Svårt bara att veta vilka som är ordinarie tycker jag!

    SvaraRadera
  16. A beautiful polish, love the colour so much.

    SvaraRadera
  17. Oi oi oi, den var såååååå lekker! :D

    SvaraRadera
  18. Men lägg av vad snyggt! Har inte känt mig så lockad av Mineral FX men ja, denna kan jag inte neka en plats i Helmern.

    SvaraRadera
  19. Måste, måste, måste beställa från denna kollektion snart. Jag dör nog annars. Ja, det är sant, jag dör. :D

    SvaraRadera
  20. Kan bara hålla med alla! Så jäkla snyggt!!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!