onsdag 30 november 2011

OPI Gone Gonzo

Nu går verkligen skam på torra land! Jag skäms över att slänga nedanstående bild i ansiktet på er, men den här årstiden håller verkligen på att ta knäcken på mig. Jag kände att jag ville avverka det sista av lacken från The Muppets som jag har kvar att testa, Gone Gonzo, men att fota det innan jag gick till jobbet var inte det lättaste. Den här bilden är sanslöst dåligt, men jaja.

Små turkosa glitterkorn och stora silverhexagoner i en ofärgad bas. Formulan är tjock och lite knepig att få jämn på nageln. För att uppnå den täckning jag har på bilden så behövde jag fyra lager.

Jag är dessvärre inte särskilt förtjust i detta. Tycker att den turkosa färgen känns blaskig och lite barnslig. Inte mycket 33-årig kvinna över det, vilket jag i och för sig inte brukar bry mig om, men jag trivs helt enkelt inte särskilt bra i Gone Gonzo. Tänk om glittret hade varit kornblått i stället? Åh, jag dör av bara tanken!

Mitt betyg: 3/5

First of all I'm sorry for the poor quality pic. It's taken in the morning before I head off to work and the lighting was bad.
Anyway, this is OPI Gone Gonzo from the Muppets collection. It's small turquoise glitter and large silver hex glitter in a clear base. I'm not really feeling this. I found the turquoise glitter a bit too pale for my taste.
The formula is thick and kind of hard to work with. This is four coats.

12 kommentarer:

  1. Jag tycker faktiskt att bilden blev efter omständigheterna bra! Lite kall och blek men man ser ju tydligt strukturen i lacket. Och glittret även om det inte glittrar.

    Jag var helt såld på Muppets i början men nu känner jag mest mäh och har bara köpt Warm & Fozzie. Tycker det är trist att de är så skira. Mtp hur okomplexa de är (glittren) borde man kunnat brassa på med mer glitter i lacket!

    SvaraRadera
  2. Bilden kanske inte var den roligaste men hur lacket är håller jag inte med om! Jag tycker att det blev jättefint! Den där kollektiva skulle jag gärna vilja ha, men OPI håller inte riktigt för min budget ;)
    Visserligen är jag då 14 år, kanske därför jag tycker att lacket är lite coolare ^^

    SvaraRadera
  3. Dessa mörka tider är inget kul för oss smink- och naglebloggerskor! Din bilder är inget att skämmas för, dock. Lacket är inte heller så tokigt tycker jag, men jag kommer inte att kasta mig ut för att köpa det.

    SvaraRadera
  4. Jag håller med Kajalen. Jag var helsåld när jag såg promobilderna men nu undrar jag varför inte OPI satsat mer på en kollektion som heter Muppets. Det kunde ha blivit så bra. Glitterlacken känns lite för simpla på något sätt. Warm & Fozzie vill jag ha och några fler av skimmerlacken. Eventuellt det gröna glitterlacket med då. Det här ser fint ut ändå tycker jag, men det är synd att det är så skirt.

    SvaraRadera
  5. Skulle det inte kunna funka om du gör som du gjorde med Miss Piggy lacket. Alltså lägga det över någon annan lämplig färg?

    SvaraRadera
  6. Håller med om att jag var galen i lacken innan de kom ut. Villa ha typ alla glitterlacken och minst häften av de andra. Nu har jag köpt 3 lack och känner mig nöjd med det. Nåt till skulle jag eventuellt kunna tänka mig, men det är inte nödvändigt.

    SvaraRadera
  7. Nej det är nog inget jag skulle uppskatta att ha på naglarna heller. Jag väljer mina glitter med omsorg för det är ju så jobbigt att ta bort:)

    SvaraRadera
  8. Jag hör dig vad gäller ljuset. Jag blir galen... nagellack gör sig inte på bild i november...

    SvaraRadera
  9. Först så ville jag ha ALLA glitterlacken från denna kollektion, men sen så svalnade mitt intresse för dem väldans snabbt. Visst är de fina, men nja... Men nu när du säger kornblått så börjar jag önska mig ett sånt glitterlack istället... ^^

    SvaraRadera
  10. Kajalpennan: Jag har fått ett litet slaganfall varje gång jag ser bilden och förskräckt tänkt "har jag sjunkit så här lågt nu", haha.

    Anna K: Ja, det kanske är en åldersgrej faktiskt. Eller en humörfråga. :-)

    Kerstin: Nej, verkligen inte! Inte nog med att det är kallt och jäkligt, man ska inte kunna fota heller. Suck!

    Pamsan: Ja, jag känner lite samma sak. Det finns några skönheter, men man borde ha kunnat åstadkomma mer faktiskt.

    Hksj71: Ja, kanske.

    Sarah: Hade jag inte fått kollektionen så skulle jag nog köpt Warm & Fozzie, Designer De Better och Animalistic, de är kollektionens måsten enligt mig. Kanske också Excuse Moi också.

    Emma P: Jamen, eller hur! Det måste vara snyggt nog för att det ska vara värt mödan. :-)

    Charlotte: Thanks!

    Sminkan: Nej, det är så trist! Och så här ska det vara i flera månader till. Suck...

    Annie: Kornblått vore verkligen något!

    SvaraRadera
  11. Jag trodde också att jag ville ha alla Mupparna, men neeeej. Jag gillar inte ett enda av glitterlacken! RC undantaget som bekräftar regeln förstås..

    Och din bild var inte alls dålig! Knappast samma standard som du normalt brukar ha, men den var fortfarande inte dålig. :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!