måndag 28 november 2011

Barielle Date Night

Sminkan kör en grön temavecka och jag tänkte haka på med ett grönt lack. Barielle Date Night har legat otestat alldeles för länge. Det har sett fantastiskt ut på de swatches jag sett tidigare, men i flaskan tyckte jag det såg lite halvtrist ut. Jag hade såklart fel. Det är underbart!

Det är ett smaragdgrönt skimmerlack. Det känns neutralt, varken gul- eller blåbaserat. Otroligt vackert på naglarna och det skulle förmodligen platsa på min 5-i-topp-lista över gröna lack.

Formulan var inte så rolig dock. Rinnig och jobbig. Två lager täcker dock.

Mitt betyg: 4/5

Om det är någon som har missat det så kan jag berätta att Transdesign.com har börjat sälja Barielle. Priset är 3,80 dollar/styck så det är riktigt billigt.

I've had Barielle Date Night in my possession for quite some time now, but I haven't gotten around to trying it until now. I've loved the swatches I've seen of it, but in the bottle it didn't look that special to me.
But it is. Such a perfect emerald green shimmer! The formula was quite runny, but it covered in two coats.

13 kommentarer:

  1. Så underbart snygg den är!

    SvaraRadera
  2. Det är nog ett av mina topp fem gröna också! Och vad kul att du är med på gröna temat!

    SvaraRadera
  3. Tänkte när jag såg Sminkans post idag att jag har alldeles för få gröna (glitter-)lack, måste jobba på det. Snyggt!

    Och tack för tipset om Barielle på Transdesign, måste nog lägga en beställning :)

    SvaraRadera
  4. Åh, det är så fint! En av mina gröna favvosar också.

    SvaraRadera
  5. Det är så fint!
    Jag känner nu att jag vill se din Topp 5 med gröna lack!

    SvaraRadera
  6. Håller helt med dig om Date Night, den ser intetsägande ut i flaskan men är grym på naglarna!

    SvaraRadera
  7. Kjempefin! Jeg har bestilt denne på TD, forresten, den er på vei allerede. :)

    SvaraRadera
  8. Annie: Ja, den är supersnygg!

    Kerstin: Jag håller med! :-)

    Sminkan: Ja, det blev ju inget blått inlägg förra veckan så jag var tvungen att komma med ett grönt i alla fall tänkte jag. Och det var ju en bra god anledning att testa Date Night till slut.

    BrilliantNail: Haha, instämmer!

    Nailspotting: Ja, det är ett måste faktiskt! Klicka hem Date Night så snart du bara kan! :-)

    Pamsan: Det är så kul att bli positivt överraskad, tyckte ju inte att det såg såhär fint ut i flaskan. :-)

    Andrea: Jag blev sugen på att göra ett sånt inlägg när jag skrev det här inlägget faktiskt. Men gud vad svårt att bara plocka fram 5 favoriter. Får fundera lite på vilka som ska få vara med först. :-)

    Emma P: Ja, det är ju helt otroligt vackert!

    Solveig: Vad kul!

    Just nail it: Visst är den snygg!

    SvaraRadera
  9. Skitläckert ju! Jag har också Date Night stående pga av samma anledning. Det ser faktiskt extremt tråkigt ut i min flaska. Nästan lite frostigt dessutom.

    SvaraRadera
  10. Men så vackert! En sån där grön färg som jag bara älskar!

    SvaraRadera
  11. Sjukt snygg färg! Måste bara fråga, har funderat över att handla från transdesign men är det tull på varan när den kommer till Sverige? Och kan man handla där även i små kvantiteter? Tacksam för svar!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!