söndag 6 november 2011

OPI Excuse Moi!

I dag är ingen vanlig dag för i dag är min mammas födelsedag! Självklart är det glitter på naglarna som gäller då.

Valet föll på OPI Excuse Moi! från The Muppets (som nu äntligen börjar komma ut i butik, Eleven.se har dem t.ex). Det består av en hallonrosa bas och multifärgat glitter i åtminstone två storlekar; små runda glitterkorn och lite större hexagoner. Jag ser åtminstone rosa, grönt, turkos och silver bland färgerna. Jag älskar detta!

Formulan var helt perfekt och det täcker helt med två lager. Ytan blir ganska skrovlig, men två lager av Seche Vite gjorde det tillfredställande slätt.

Ett lack som är som gjort för födelsedagsfirande, enligt mig!

Mitt betyg: 5/5

Today I'm going to celebrate my mothers birthday so I defintitely felt like wearing some glitter! I picked out OPI Excuse Moi! from The Muppets collection and I just love it so much!

It's a sort of raspberry pink base, filled with glitter in two sizes and several different colors. Small round glitter and larger hexagones in pink, turquoise, green and silver. Maybe there's more colors in there too, but these are the ones I can tell.

The formula was perfect and it was completely opaque after two coats.

16 kommentarer:

  1. Åhh den här var riktigt, riktigt fin!
    Ett lack som man blir glad av.

    SvaraRadera
  2. Lägg meep-meep-meep över så blir det ännu läckrare =)

    SvaraRadera
  3. Detta var ju jättevackert! Och så bra täckningsgrad för att vara ett glitterlack.

    Har redan beställt och väntar med spänning :)

    SvaraRadera
  4. Det ser jättefint ut! Ett lack man blir glad av!

    SvaraRadera
  5. Elsker den nye muppetskolleksjonen! Denne her er så sprakly og happy

    SvaraRadera
  6. Jösses vad fint det är, är så glad att detta är påväg hem till mig nu! :)

    SvaraRadera
  7. Älskar också detta lack! Och håller med om att formulan var kanon!

    SvaraRadera
  8. Jag har faktiskt kunnat motstå den här kollektionen, men jag måste nog ändå. Riktigt fint!

    SvaraRadera
  9. Aha! Man kan ha det på egen hand? Måste komma ihåg det för det fanns en flaska i minisetet jag köpte.

    SvaraRadera
  10. Grattis till din mamma!! :) Såååå fint lack!!! :)

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig rosa nyans, det här var mycket finare på än jag trodde det skulle vara!

    SvaraRadera
  12. Lina: Ja, det är en av favoriterna ur kollektionen so far! :-)

    The Cat: Har du testat det? Orkar glittret lysa igenom ändå?

    BrilliantNail: Ja, täckningsgraden imponerade faktiskt på mig!

    Sanna: Hela lacket skriker födelsedagskalas tycker jag! :-)

    Kia: Instämmer helt!

    Josephine: Yay, hoppas du blir nöjd!

    Elin: Ja, inget att anmärka på där! :-)

    Nagelfreak: Hittills tycker jag väl att kollektionen känns lite svajig, hade förväntat mig mer faktiskt. Men det här (och några till) är riktigt bra.

    Sminkan: Ja, det här går utmärkt att använda på egen hand. Nu har jag iofs ganska korta naglar för tillfället, kanske behöver man ett tredje lager om man har långa naglar, vet faktiskt inte.

    Nails By Desiré: Tack! :-)

    Makeupoholic: Ja, den är som godis! :-)

    SvaraRadera
  13. WOW, vilket lack!!! Det här tänker jag spana efter. Vet du när det kommer ut i butik? Jag handlar aldrig på nätbutiker... så jag är mer intresserad av när det kommer till tex Kicks. Underbart! Tack att du visade det!

    SvaraRadera
  14. Fint ju! Får inte extrema habegär men blir ändå lite småsugen. :)

    SvaraRadera
  15. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  16. Det kommer igenom ändå, om än inte lika mycket! Blir en djupare nyans av de båda som är fantastiskt vacker å mitt tycke =)

    Har bilder på min blogg på kombinationen, även om de inte återger den sanna djupa härliga färgen.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!