fredag 11 november 2011

Milani 3D Digital

Äntligen holofredag! Tyvärr verkar det inte som att min kamera är särskilt intresserad av att plocka upp det holografiska i holografiska lack. Det ser mer ut som vanligt glitter. Det här är i alla fall Milani 3D Digital, ett varmt rosa lack med scattered holo. Inte en jättespännande basfärg, men den holografiska effekten gör det ändå fint.

Formulan var ganska tunn och lite rinnig. Det första lagret gav knappt någon färg alls så jag blev orolig att det skulle krävas hundra lager för att få det täckande, men där hade jag fel. Tre lager var allt som krävdes och det är ju helt okej.

Mitt betyg: 3/5

Milani 3D Digital is a warm pink with scattered holo. Sadly my camera is completely uninterested in showing it's holographic beauty, it's a lot more obvious in person.
Maybe not the most exciting base color, but to me all holographic polishes are pretty.
The first coat went on very sheer, but it builds nicely. After three coats it's completely opaque.

7 kommentarer:

  1. Du ställer jättehöga krav på din kamera :) - på bild 3 syns ju holo-effekten bra!

    Ett jättefint hololack ivf.

    SvaraRadera
  2. Jag har det gröna High-Tech och det blåa Cyperspace, tycker de är riktigt fina!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är jättefint, brukar tycka rosa är mesigt, men detta stack ändå ut lite.

    SvaraRadera
  4. Ja, det är baske mig inte lätt att plåta holos. Men det var fint i varje fall. :)

    SvaraRadera
  5. Nä den kameran var då inte på humör, det är ju massa holoeffekt i verkligheten... Men vi får se det från den ljusa sidan, det är bättre rosa glitter än föregående inlägg iaf ;)

    SvaraRadera
  6. 3 lager är ok även om jag föredrar 2

    SvaraRadera
  7. Jag älskar hur man kan bli överraskad av lack som verkar så skira, men så räcker det ändå med tre lager! Jag har nog fuskat lite halvt med de här lacken och bara kört två, när jag lackat med något utav dem ändå. Hej lathet? ;D

    SvaraRadera

Kommentera gärna!