tisdag 8 november 2011

Depend #261

Depend #261 såg inte mycket ut för världen i flaskan. Ett rosalila krämlack (om jag skulle vara tvungen att kategorisera det som antingen rosa eller lila så skulle jag säga lila), det kändes helt enkelt inte som jag. Men faktum är att jag trivdes rätt bra i denna mjuka färg. Den känns vilsam och lite flickig, utan att kännas alltför barnslig.

Jag är rätt säker på att jag inte har någon dupe till detta i samlingen heller.

Formulan är precis lagom tjock och lätt att kontrollera på nageln. Det är dessutom väldigt täckande och jag tror att man skulle kunna komma undan med ett lager om man är noggrann vid appliceringen. Jag upptäckte dock att det såg ojämnt ut på en nagel så samtliga naglar fick sig ett andra lager.

Mitt betyg: 3/5

Vad tycker ni om detta? Fint eller inte er grej?

When I first saw Depend #261 I was convinced I wasn't going to like it. I was surprised to find that I actually kind of do! It's a sort of pinkish lilac creme. It looks sort of calm and girly on my nails, without looking childish.
The formula was awesome, thick, but in a good way. I used two coats, but I think you can get away with just one.

13 kommentarer:

  1. Jag hade nog inte fastnat för flaskan (eller har inte...) men vad fin den var på!

    SvaraRadera
  2. Hade heller aldrig fallit för denna i flaskan men på naglarna var det riktigt härligt. Ser verkligen mjukt ut.

    SvaraRadera
  3. Är den inte väldigt lik Isadora Lilac Bikini?

    SvaraRadera
  4. Det var fiiint och glansigt!
    Hade definitivt kunnat tänka mig att köpa det till våren när man har fått lite färg, men inte nu - lilarosa nyanser gynnar inte alls min bleka kalla senhöst/vinter hudton.

    SvaraRadera
  5. Hade nog inte tagit det som det ser ut genom flaskan. Inte riktigt min färg... Å ändå är det jätte fint på dina naglar. Mjukt ♥

    SvaraRadera
  6. Jag har insett att jag nog behöver lite fler lack liknande detta i min samling, ibland behöver man lite enklare men fina färger.

    SvaraRadera
  7. Jättefint ju! Men man blir lite förvirrad. Lila... eller rosa. Eller lila? :)

    SvaraRadera
  8. Det är sött! Jag gillade det på dig men skulle kanske inte springa benen av mig för att kunna köpa det.

    SvaraRadera
  9. Det var ju riktigt snyggt på!

    SvaraRadera
  10. Ser ut att vara en jättehärlig färg!

    SvaraRadera
  11. Makeupoholic: Inte jag heller!

    Pamsan: Ja, det får mig faktiskt att tänka på sköljmedel av någon anledning.

    Minerva: Nej, Lilac Bikini är mer en ren lila, den här har mycket rosa i sig.

    BrilliantNail: Jag tror faktiskt att den är fin även mot bleka hudtoner. :-)

    Laila: Nej, jag hade nog inte köpt det.

    Maria: Tack!

    Roxcat: Ja, framför allt kan det vara roligt att överraska sig själv med färger som man normalt inte faller för. :-)

    Martina: Jag skulle säga lila. Med mycket rosa i. :-)

    Sminkan: Sött var ordet!

    Kerstin: Ja, verkligen över förväntan. :-)

    Annie: Ja, det är inte alls något fel på den.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!