torsdag 10 november 2011

Isadora Pink Fame

Fruktansvärda bilder på en fruktansvärd manikyr! Det är vad jag har att erbjuda er i dag, era lyckostar.

Förra veckan fick jag hem Isadoras fyra nya krackeleringslack, Glitter Graffiti Nails, för testning. Det som såg mest spännande ut (fastän vi alla är kräkfärdiga på krackeleringstrenden, jag vet) var detta, Pink Fame. Ljuvt rosa med prismatiskt glitter. Här har jag lagt det ovanpå China Glaze Happy Go Lucky. Inte den vackraste färgkombon, nej.

Rätt fruktansvärt, håller ni inte med? Vet inte hur jag tänkte? Ju galnare, desto bättre? Jag borde ha lagt den ovanpå ett svart lack bara och inte försökt skoja till det.

Det är helt nödvändigt att avsluta med ett topplack, annars glittrar det överhuvudtaget inte.

Mitt betyg: 2/5

Isadora Pink Fame was recently released with their Glitter Graffiti Nails collection. A sweet pink crackle with prismatic glitter. Here I've layered it over China Glaze Happy Go Lucky - and my god it's ugly, right? I should have put it over a black creme and kept it simple.
Anyway, a top coat is definitely necessary in this case, otherwise it won't sparkle.

16 kommentarer:

  1. Hihi jag kan inte mer än att hålla med dig om att färgkombon var fruktansvärd ;)

    Minns inte om du har varit inne och kollat min manikyr med Isadora Pink Fame, lade ut den igår. Den är lagd på svart bas, den kombon kändes i alla fall helt rätt.

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som en godis med en rosa hård yta och gult fluff innuti, som har spruckit upp för att nån har satt sig på den :p Som matchning av en sådan hade det ju blivit jättehäftigt, men i övrigt var det riktigt illa. Jag har hittills inte sett ett enda lyckat resultat med Pink Fame så det lär ju iaf vara lackets fel och inte ditt :)

    SvaraRadera
  3. Inte bästa kombinationen, men det sprack fint och jämnt, det lyckades inte jag med.

    SvaraRadera
  4. Hahahahaha! Skrattar både åt manikyren och åt Cactus klockrena beskrivning. Det var ju roligt och fult. :) Det är kul att du ändå delar med dig av detta. Misslyckande är lika kul att läsa om som lyckade resultat. :)

    SvaraRadera
  5. Oh lord.. förlåt men det ser ut som att någon har spytt på dina naglar haha! Nej det var ingen höjdare får jag säga :)

    SvaraRadera
  6. Bwahahahaha! Nej, den kombon var inte snygg. Men du är rolig och söt och smart och härlig och du fick mig att skratta lite. ♥

    SvaraRadera
  7. Jadu, jag finner inga ord för denna manikyr =) Det glittrar fint iaf!

    SvaraRadera
  8. Ja inte var det snyggt, men det piggade upp ändå! :) Å med så snygga naglar blir ju vilken färg-kombo som helst snygg!

    SvaraRadera
  9. Det ser faktiskt inte så bra ut... Men crackle-lacket ser riktigt tjusigt ut och skulle säkert se superbra ut på andra färger :D

    SvaraRadera
  10. Det ser lite ut som kräk på nåt vis. Men annars vill jag faktiskt ha detta lack.

    SvaraRadera
  11. Haha, nej inte fint.
    Och är det inte något värdelös med inte glitterlack som inte glittrar utan överlack? Eller är jag ensam om att tycka det?

    SvaraRadera
  12. Det ser gropigt ut :S Jag var på Maxi i veckan och stod och höll i denna ett tag faktiskt haha. Men jag tror jag får använda upp de crackles jag har innan de torkar ihop totalt! Jag fick mig iaf ett litet morgonfniss av din inledning där ;)

    SvaraRadera
  13. Kan inte annat jag heller än att hålla Cactus. Som en sprucken sån där bumling, heter de inte så?;)
    Aldrig testat crackles själv men Pink Fame är nog det första som fått mig lite sugen att faktiskt pröva.

    SvaraRadera
  14. Det var lite småhemskt ja... men man kan faktiskt hitta fina combos när man experimenterar.
    Jag la ett limegrönt crackle nagellack (från Depend) över guld - och det blev grymt fint! Trodde inte att det skulle vara snyggt för fem öre och gjorde det bara för skojs skull, men det blev en riktigt liten höjdare. Så ibland blir det bra :)

    SvaraRadera
  15. Carina: Jag har missat din bild, men kan tänka mig att Pink Fame ser sjukt mkt bättre ut på dina bilder då! :-)

    Cactus: Hahahaha, klockren beskrivning! :-)

    Kerstin: Nej, jag förstår inte alls hur jag tänkte här... :-)

    Pamsan: Mest fult, enligt mig. Inte så roligt. :-)

    Lacklycka: Haha, förstår hur du menar! Usch!

    Sminkan: Men hjälp vad glad jag blir av din kommentar! Du är så söt! :-D

    Roxcat: Eller hur, den lämnar en stum. Och lite illamående. ;-)

    Lina-Elvira: Vad snäll du är, tack! :-D

    Annie: Nej, det här blev inte alls lyckat.

    Sarah: Haha, vad skönt att min hiskeliga bild inte avskräckt dig helt. :-)

    Tilda: Jag vet inte, jag tror alla krackeleringslack jag testat hittills har torkat matta. Verkar uppenbarligen svårt att göra krackeleringslack som glänser/glittrar på egen hand.

    Helga: Ja, låter som en klok tanke. :-)

    Angelica: Då tycker jag du ska köpa det! :-)

    Martine: Det låter otippat snyggt faktiskt, kan tänka mig att det funkar! Jag är dessvärre värdelös på att hitta på bra kombos. :-)

    SvaraRadera
  16. haha, ja verkligen skitfula ihop :D men alla lackbilder är bra lackbilder, eller? ja iaf om man har så fina bilder som du har ;)
    jag älskar cactus beskrivning *skratta*
    Jag tror den hade varit snygg över mörkrosa, det är ett väldigt sött lack, vet inte om jag kommer köpa det, har många crackle-lack men har bara haft det på mig en gång :D men sugen är jag.. tack för inlägget! :D

    SvaraRadera

Kommentera gärna!