lördag 19 november 2011

China Glaze Jolly Holly

I dag har jag ett jullack åt er, men inte från någon av årets julkollektioner. Jolly Holly släpptes med China Glazes julkollektion Tis' The Season To Be Naughty And Nice förra året. Det är ett vackert buteljgrönt skimmerlack, som jag först inte ansåg att jag behövde. Men som tur var så ändrade jag mig för det är verkligen himla fint!

Jag tror att den här nyansen av grönt kan vara min favorit. Helt perfekt. Varken för ljus eller för mörk och med massor av djup.

Formulan var lite rinnig och därför småjobbig att lacka med. Men det täcker bra, två lager räcker.

Mitt betyg: 4/5

China Glaze Jolly Holly was released with last years holiday collection, Tis' The Season To Be Naughty And Nice. It's a emerald green shimmer, so so pretty! I think this shade of green is my favorite. Not too light, not too dark and with lots of depth thanks to the shimmer.
I found the formula to be slightly runny, but opacity was good. This is two coats.

17 kommentarer:

  1. Förra julen var klockren hos China Glaze!

    SvaraRadera
  2. Förstår inte hur du med dina bilder kan få alla lack att se så otroligt vackra ut. Underbart!

    SvaraRadera
  3. Det är himla snyggt! Håller med om att det tillhör favoritnyansen av grönt.

    SvaraRadera
  4. Jag fullkomligt avgudar den färgen, fick den i julklapp förra året och var så glad ^^

    SvaraRadera
  5. Åh, det är verkligen fint - jag älskar det här!!

    SvaraRadera
  6. Håller med om att det är ett väldigt vackert grönt!

    SvaraRadera
  7. Jätte snygg blogg!!! Jag älskar den:p!!! Hur många nagellack har du ungefär?<3

    SvaraRadera
  8. Jättesnyggt! Gillar att det verkar vara riktigt grönt och inte åt det blåare hållet.

    SvaraRadera
  9. Herregud vad snyggt! Det ser dessutom lite glasaktigt ut, och jag älskar det!

    SvaraRadera
  10. Min har stått otestat hur länge som helst nu!

    SvaraRadera
  11. Tis' The Season var en grym julkollektion, handlade på mig ett gäng lack ur den inklusive detta. Ska erkännas att även 2011 är det CG:s jullack som lockat mest.

    SvaraRadera
  12. Kerstin: Ja, det var en bra kollektion.

    Carro Naglar: Tack, vad snäll du är! :-)

    Sminkan: Ja, och ändå har jag inte så fasligt många av den här typen faktiskt. Nubar Greener är en av favoriterna dock.

    Frida: Jag kan inte förstå att jag tänkte skippa denna från början. Omdömeslöst tänkt av mig! :-)

    Makeupoholic: Ja, det är verkligen vackert!

    BrilliantNail: Visst är det snyggt!

    Emmy: Tack! Just nu har jag strax över 800 lack. :-)

    Helga: Nej, det känns rätt så neutralt faktiskt.

    Chaosophia: Ja, jag gillar också den egenskapen hos lack. :-)

    Josephine: Ja, det här är verkligen ett lämpligt jullack!

    Aila: Det blir ju lätt så när man har massa andra lack som lockar. Sen när man väl testar dem förstår man inte varför man inte gjort det tidigare. :-9

    Vikab: Ja, jag tror jag handlade ungefär hälften av lacken, men kommer inte riktigt ihåg.

    SvaraRadera
  13. Åh jösses vilken härlig färg!! Älskar dina naglar:)

    SvaraRadera
  14. Så vackert! Helt o
    ,troligt fint lack!5555555555555555555

    SvaraRadera
  15. Ursäkta min senaste kommentar. Dottern på 11 månader hälsade visst hon med.... Oops.. =)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!