onsdag 9 november 2011

OPI Suzi Takes The Wheel

Jag hade visst ett lack kvar att visa från OPI:s höstkollektion Touring America. Här har vi i alla fall Suzi Takes The Wheel, ett grått krämlack som drar något åt grönt. Ganska likt French Quarter For Your Thoughts, men det drar i stället lite åt brunt.

Det är verkligen inget fel på färgen i sig, men jag känner att vi har sett väldigt mycket av liknande färger de senaste åren. Inget att hetsa upp sig över liksom.

Formulan var lite för tunn för min smak och jag behövde tre lager för att få ett jämnt och täckande resultat.

Mitt betyg: 3/5

OPI Suzi Takes The Wheel is a light grey that leans a little green. A little similar to French Quarter For Your Thoughts, but that one leans a little brown instead. It's a nice color, sure. But I feel like I've seen this color a little too often lately, so it doesn't really excite me.
The formula was a little too thin for my taste and I needed three coats for opacity.

7 kommentarer:

  1. Touring America har inte varit något för mig. Har bara inte fallit för något speciellt. Möjligtvis det mörkblåa lacket. Möjligtvis det.

    SvaraRadera
  2. Lite fint och mycket mjäkigt på samma gång. Verkligen inget som får igång mig, vilket verkar vara en röd tråd mellan alla lacken ur kollektionen.

    SvaraRadera
  3. Hade du kunnat lägga upp ett inlägg om nagelvård? Lite tips kanske, och hur du vårdar dina naglar? Tack för en superbra blogg! :)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker färgen är fin, men jag håller med, det har varit en del såna här färger den senaste tiden nu...

    SvaraRadera
  5. Men skrev du inte fel nu? Drar det inte åt grönt..?
    Båda lack drar väl inte åt brunt? ;)
    Fint på dig hur som helst!

    SvaraRadera
  6. Håller också med. Den är vacker men jag väljer hellre en liknande färg av den uppsjö av taupe som existerar så jag får en vettig pensel åtminstone.

    SvaraRadera
  7. Pamsan: Jag har definitivt hittat några favoriter, men kan hålla med om att det inte är den mest spännande höstkollektion som sett dagens ljus :-)

    Chaosophia: Det kan vara skönt att känna så, blir dyrt att shoppa från alla kollektioner! :-D

    Sandra: Jag ska försöka sno ihop ett sånt inlägg, absolut. :-)

    Annie: Ja, för några år sen var de nog ovanliga, men i dag går det tretton på dussinet (är det så man säger?).

    Andrea: Jo, det gjorde jag såklart, tack för att du är så uppmärksam! Har ändrat nu. :-)

    Sminkan: Ja, formulan är ju inte klockren heller. Det bör räcka med två lager för att få ett krämlack täckande.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!