torsdag 17 november 2011

OPI Gettin' Miss Piggy With It!

Jag har några av glitterlacken från The Muppets kvar att testa så jag tänkte försöka beta av dem under den kommande veckan. Här har vi Gettin' Miss Piggy With It! som jag lagt över ett svart krämlack eftersom jag inte orkade lacka 3-4 lager glitter för att få det opakt.

GMPWI består i alla fall av små röda hexagoner, större röda hexagoner, silverhexagoner och, faktiskt, även lite rosa hexagoner. De rosa syns för det mesta inte, men ibland glimmer de till.


Det är förhållandevis få silverhexagoner i det här lacket och jag vet inte om jag tycker att de tillför särskilt mycket. Jag tycker i alla fall att detta blev ganska snyggt över svart, det blev lite rockigt liksom.

Det är inte jättelätt att få glittret att sprida sig jämnt över naglarna, och jag kan inte påstå att jag ansträngde mig särskilt mycket för att lyckas med den saken. Det fick bli som det ville.

Glittret blir inte särskilt knottrigt på nageln, ett lager topplack räcker för att få en slät och jämn yta.

Mitt betyg: 3/5

OPI Gettin' Miss Piggy With It! is small and larger red hex glitter, some fuchsia and silver hex glitter, all dispensed in a clear base. Here I've layered it over a black creme since I wasn't in the mood for 3-4 coats of glitter. I think it looks decent, but I'm not sure the silver glitter really adds anything to it?
This is not one of those glitters that needs half a bottle of top coat for you to get a smooth surface, one coat and then you're good to go.

20 kommentarer:

  1. Såg coolt ut! Hade det inte varit för det silvriga hade jag näästan köpt det.

    SvaraRadera
  2. nice layering idea! I prefer it this way...a black base makes it really nice! Same as you, I'm not sure about the large hex glitters...

    SvaraRadera
  3. resultatet blev riktigt fint!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det här är riktigt snyggt fatiskt, skulle kunna tänka mig att köpa. Fast jag använder så sällan glitter så jag ska nog satsa på Rainbow Connection istället.

    SvaraRadera
  5. I really like the colour and glitter on that one.

    SvaraRadera
  6. Trevligt att höra att det inte blir för knöggligt!

    SvaraRadera
  7. Hm. Nu när jag har Animate så känns inte detta jättejättenödvändigt. Snygg kombo däremot. Rött och svart kan inte gå fel liksom. Rock & roll! :D

    SvaraRadera
  8. Detta va super snyggt över svart!! Jag valde dock att inte köpa detta utan köpte ChG Eye Candy, Love Marilyn, den ska tydligen vara väldigt lik GMPWI fast med mindre glitter :) Jag fick mitt paket i Onsdags, tack så jätte mycket! Ser fram emot att leka med dom :)

    SvaraRadera
  9. Alltså paketet från dig, inte ChG lacket jag prata om.. ;)

    SvaraRadera
  10. Wow, jättesnyggt över svart :)

    SvaraRadera
  11. Finaste kombon!
    Har inte gillat detta lacket speciellt innan,
    men nu...
    Jag gillar när det inte blir exakt lika utan får hamna som det vill.
    Fick rainbow connection i födelsedagspresent, bara väntar på att få testa det!

    SvaraRadera
  12. Oh, det här gillade jag! Riktigt fint och juligt :)

    SvaraRadera
  13. Rockigt kanske det blev men det faller inte på min läpp. Jag har ju svårt för de oordnade glittren och Miss Piggy är oordnad.

    SvaraRadera
  14. Great picture! This is a very interesting glitter polish (:

    SvaraRadera
  15. det va snyggt över svart och jag tyckte det va mycket snyggare så som du hade det, lite ojämnt :)

    SvaraRadera
  16. Har beställt lacket och väntar på att det ska komma hem till mig. Ska bli kul att testa det själv och se vad man tycker :)

    SvaraRadera
  17. Tycker allt det blev coolt när glittret fördelade sig sådär ojämnt, det ser liksom marmorerat ut!

    SvaraRadera
  18. Jag vill tycka om det här, men jag kan verkligen inte. Är inget fan av något av glitterlacken från Mupparna.. förutom Rainbow Connection förstås!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!