fredag 4 november 2011

China Glaze It's My Turn

Yay, äntligen är jag med på holofredag - detta begrepp skapat av Skimmerskuggan! Här har vi It's My Turn, ett guldbeige holografiskt lack som släpptes med China Glazes kollektion Kaleidoscope som släpptes 2006. Jag fyndade min flaska på eBay för bara 9 dollar.

Bilderna blev inte så bra, jag tycker It's My Turn är mycket vackrare i verkligheten än vad bilderna visar. Det är ganska diskret, men ändå med en rejäl holoeffekt.

Formulan var lite rinnig, men inte så att jag störde mig på det egentligen. Jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt.

Mitt betyg: 4/5

China Glaze It's My Turn is a gold holo that was released with the Kaleidoscope collection back in 2006. The color is kind of discrete, but the holo effect isn't. I love this so much! The formula was a little runny and I needed three coats to make it opaque.

15 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj så fint! Välkommen till holofredag! Min kommer upp senare idag :)

    SvaraRadera
  2. Ett fynd! Jag är också på holofredag i dag

    SvaraRadera
  3. Verkligen ett fynd! Det vill jag också göra med den här :)

    SvaraRadera
  4. Åh, vad fint! Det här motiverade mig just att börja kolla in lack på ebay :)

    SvaraRadera
  5. Jag älskar det! Det är det finaste guldholot jag har!

    SvaraRadera
  6. E-bay, here I come! Eller ja, när plånkan är lite fetare. Jag måste ha det här på jobbet nån dag i vinter!

    SvaraRadera
  7. Så fina bilder!!! Äger faktiskt inga nagellack ur Kaleidoscope-serien, det måste jag ändra på!

    Gjorde klart min holo-fredag manikyr nyss så jag är oxå med :)

    SvaraRadera
  8. Vackert! Jag har det inte själv men den kollektionen verkar ju genomgående bestå av grymma lack...

    SvaraRadera
  9. Kerstin: Ja, visst är det vackert!

    Annie: Visst är det!

    Kajalpennan: Ja, ofta går ju Kaleidoscope-lacken betydligt dyrare än så så jag känner mig riktigt nöjd. :-)

    Cactus: Jag såg faktiskt att det finns en säljare som säljer denna för 9 dollar just nu. :-)

    Nailspotting: eBay är farligt! :-)

    Sminkan: Är osäker på om jag har några andra guldholo faktiskt. Eller kanske finns det en i Milanis holokollektion?

    Lackynails: Det finns inget roligare än att fynda lack man trånat efter i evigheter! :-)

    BrilliantNail: Jag har bara ett av dem sen tidigare, det gröna He's Going In Circles. Vill ha alla nu! :-)

    Emma P: Ja, man skulle ha passat på och köpt samtliga medan de fortfarande fanns hos H2T och 8ty8. :-)

    SvaraRadera
  10. Jag som inte trodde jag ville ha det här, men det ser ju jättevackert ut!

    SvaraRadera
  11. Oh! Bra tips, ska genast leta :D Tack!

    SvaraRadera
  12. Vackert, vackert, vackert. Kaleidoscope är bäst.

    SvaraRadera
  13. Wow, what a beauty! I don't have any holos from china glaze, but I sure need some. Too bad it's pretty hard to find these days, you were lucky to get it for 9 bucks!

    SvaraRadera
  14. Jag älskar det här guldholot! Antagligen det bästa som finns, i mitt tycke.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!