onsdag 23 november 2011

Isadora Merry Red

Isadora Merry Red, som släpps med julkollektionen Red Rush, är ett vackert ljusrött skimmerlack med skimmer i rosa och guld. Väl på nageln är det dock mest det rosa skimret som syns. Nyansen känns inte särskilt julig egentligen utan skulle funka lika bra i sommartider.

Mycket bra formula som är lätt att kontrollera på nageln och som täcker helt med två lager.

Sammanfattningsvis är det ett riktigt fint lack, även fast det inte blåser mig av stolen direkt.

Mitt betyg: 3/5

Isadora Merry Red is light red with pink and gold shimmer that was released with this years holiday collection Red Rush. To me this shade of red doesn't exactly scream christmas, it would look just as nice in the summer. The formula was good and it covers in two coats.

10 kommentarer:

  1. I LOVE YOUR BLOG!! I am of Swedish descent, and my coloring is the same as yours. I love that you show your whole hand in some of the photos. It helps me to see how the polish would look on me. Thank you! :)

    SvaraRadera
  2. Var tvungen att köpa detta och Black Galaxy. I flaskan ser Merry Red jättefint ut. Håller med om att det passar lika bra när som helst. Inget typiskt jullack men skimret är vackert.

    SvaraRadera
  3. Oh, jag hade på det här lacket igår :D
    Färgen är väldigt fin på dig!

    SvaraRadera
  4. Den var jo riktig fin! Isadora leverer igjen! :)

    SvaraRadera
  5. Oh, gillar det! Fast som du säger så är det inte jättejuligt. Men fint! Jätteglad att se en swatch på det. Funderar på om jag ska ha det oxå. Black Galaxy ligger redan på önskelistan.

    SvaraRadera
  6. Är superglad just nu för jag har hittat en ny favoritblogg! Riktigt fin och inspirerande!

    Köpte själv nyss Merry Red och tyckte det såg väldigt fint ut i flaskan med alla guldreflexer. Har inte testat det på mig själv än men blev sugen nu.

    SvaraRadera
  7. Trevligt men som du säger, inte något som gör en exalterad direkt.

    SvaraRadera
  8. Jag får mer vibbar av vår än jul faktiskt. Rätt sött!

    SvaraRadera
  9. Kul att du säger så för jag har hela tiden tyckt att det är sommarrött snarare än julrött. Fint, men det lockar ändå inte

    SvaraRadera

Kommentera gärna!