måndag 14 november 2011

Måndagsleverans

Jag har haft en alldeles underbar måndag. Älskar när veckan får en så här skön start. Dagen blev knappast sämre av att jag hämtade ut två paket med lack på vägen hem från jobbet.

Det ena paketet beställde jag från H2T för sju veckor sen och jag hade accepterat att det kommit bort i hanteringen när det i dag visade sig att mitt uthämtningsställe av misstag satt det som uthämtat. Det innehöll tre lack från Misa, nämligen:

Phazers On Stunning, The Great Green Whatsit, Catch A Flick.

Det andra paketet innehöll fyra av lacken ur Models Owns superhajpade kollektion Beetlejuice. Det femte, Pinkish Brown, var slut när jag beställde så det får flytta hem till mig en annan gång.

Emerald Black, Aqua Violet, Purple Blue, Golden Green

Det ska bli kul att testa Beetlejuice-lacken. Har läst lite blandade recensioner av dem. Cactus är skeptisk medan Sminkan älskar dem. Ska bli spännande att bilda sig en egen uppfattning!

9 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att höra vad du tycker om Beetlejuice-lacken, har inte köpte dem än men tänkte slå till nästa gång de finns i lager.

    SvaraRadera
  2. Hihihi :) Jag tror de för min del blev för hypade helt enkelt, det var nog omöjligt att leva upp till förväntningarna till slut, särskilt som pressbilderna såg ut :)
    The Great Green Whatsit är ju däremot helt underbart :D

    SvaraRadera
  3. jag har precis lackat om till det första av mina, aquaviolet, och jag måste säga att jag är rätt imponerad. den duokroma effekten är grym och den blå grundfärgen mycket snyggare på nageln än i flaskan, där iaf jag tyckte att den såg blaskig ut. Jag hade hört en del negativt om appliceringen men det var inte så att det störde mig. Första lagret var flammigt men det löste sig iom andra, målade ett tredje ändå. minus för att penseldragen syns.

    SvaraRadera
  4. Ska köpa Beetlejuice lacken när jag är i England - så sparar jag på frakten lite :) Är även grymt sugen på Phazers On Stunning och The Great Green Whatsit, de ser ju smått underbara ut :)

    SvaraRadera
  5. Yay, lacken hittade hem till dig ändå till slut! Var det tullen som lagt sina fula tassar på ditt paket?

    Jag har vridit och vänt på flaskorna från Beetle Juice hemma hos Sminkan, och jag älskar den (med ett och ett halvt undantag, tror jag) trots att jag inte ens testat något utav lacken!
    Hoppas de får in dem i lager snart igen så jag kan beställa mig ett set jag med!

    SvaraRadera
  6. Så frustrerande med posthanteringen. Det är viktigt det där, att man får sina paket så fort som möjligt.

    Åh, som jag längtar tills Beetlejuice hela kollektion finns att köpa igen. Då ska jag slå till direkt.

    SvaraRadera
  7. Är nyfiken på alla lacken :)

    Är det så paket försvinner, eller då faktiskt inte försvinner... men aldrig når fram till mottagaren...

    SvaraRadera
  8. Kerstin: Ja, jag är så glad att de är mina! :-)

    Lina: Ja, mina förväntningar är höga!

    Cactus: Ja, det är verkligen det som är faran när en kollektion blir så hysteriskt hypad, det är svårt att leva upp till de förväntningarna.

    Ellika: Aqua Violet och Purple Blue är de jag ser fram mest emot att testa.

    Martine: Härligt med Englandsshopping!

    Chaosophia: Nej, det var mitt uthämtningsställe som registrerat paketet som uthämtat, som tur var upptäcktes det och de lade undan paketet till mig.

    Pamsan: Ja, de är jättegulliga på mitt uthämtningsställe, men tyvärr ganska slarviga också.

    Carina: Det här är ju första gången jag drabbats av liknande strul, vilket egentligen är helt otroligt med tanke på hur sjukt många beställningar jag gjort från utländska webbshoppar. Har än så länge aldrig blivit av med något paket.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!