onsdag 16 november 2011

Orly Ingenue

Jag har ett supervackert lack att visa er i dag, men tyvärr gör bilderna det inte alls rättvisa. Orly Ingenue släppets med Orlys julkollektion Holiday Soiree och är ett rosalila skimmerlack med extremt mycket guldskimmer. Finishen är densamma som t.ex OPI It's My Year och Zoya Faye (som jag själv inte äger - än). Guldskimret gör att det ibland ser lite kopparaktigt ut på nageln också.

Jag tycker det ser lite blekt och livlöst ut på bilderna, men så upplevde jag det absolut inte i verkligheten. Bilderna är urvattnade och trista helt enkelt, men det är verkligen inte lacket.

Jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt, formulan var annars utan anmärkning. Torktiden var något längre än genomsnittet.

Orly Ingenue är tokvackert. Det finns inte något mer att säga om det egentligen. Köp, köp, köp! Sådär, nu var det sagt. Om ni väljer att ignorera min oerhört starka rekommendation så får ni skylla er själva. Jag har gjort vad jag kan.

Mitt betyg: 5/5

Orly Ingenue was released with this years holiday collection Holiday Soiree. It's a gorgeous, gorgeous, gorgeous purplish pink with lots and lots of gold shimmer. Too beautiful for words!
The formula was good and I used three coats. The drying time was a bit on the long side.

19 kommentarer:

  1. Var köpte du det? :)

    SvaraRadera
  2. Voff, nu har jag precis eBayat hem Orly Rock-It, Emberstone och Ingenue, nu ska jag snällt sitta och vänta på paketet ;)!

    SvaraRadera
  3. ooh så galet snyggt det var! :D

    SvaraRadera
  4. Vart kan man köpa orly i sverige? Jag hittar dem ingenstans.

    Btw, jag såg att jag hade fått mitt preis i brevlådan idag! Jag blev jätteglad när jag öppnade det! :D

    SvaraRadera
  5. Ska jag verkligen köpa detta om jag redan har Faye?

    SvaraRadera
  6. Oj oj oj vad fint det var, att det är ännu finare på riktigt har jag svårt att föreställa mig.

    SvaraRadera
  7. Jag har inte någon version av denna färgen. Varför, undrar jag nu... Men om jag bara ska skaffa en, vilken skulle du rekommendera då orlys eller opis?

    SvaraRadera
  8. Jättefint! Tyvärr fanns det inte lacken i kollektionen hemma alls när jag beställde från Nailsupplies för några dagar sedan och nu har jag köpstopp en månad, morr...

    SvaraRadera
  9. Är det inte likt Faye eller It's My Year? Trodde det men om det inte är det får jag tänka om och sätta detta på önskelistan också.

    SvaraRadera
  10. Superfin, jeg har It's My Year og jeg virkelig digger den! :D

    SvaraRadera
  11. Jättefint! Tror detta är ett sådant lack där jag inte kan sluta titta på mina naglar när jag bär det :)

    SvaraRadera
  12. Så fint! Tänkte nöja mig med Au Champagne och Androgynie, men det blir nog två till minst (Ingenue såklart och Oui)

    SvaraRadera
  13. Jag tänkte direkt på OPI It's My year. Är det stor skillnad på dem? Är det tillräckligt stor skillnad för att äga dem båda ? :p

    SvaraRadera
  14. Så vackert! Har väntat på att det ska dyka upp på transdesign, men jag får jaga på ebay istället :D

    SvaraRadera
  15. Josefin: Jag beställde det från Head2Toebeauty.com.

    Aila: Bra där! Åtminstone någon som lyssnar på mig. ;-D

    HippiSara: Ja, och det är som sagt ännu vackrare i verkligheten!

    Kerstin: Mycket!

    Matilda: De finns på Åhléns City vet jag, och på salonger. Sen kan man köpa dem via Nailsystems.se också. Och vad kul att du blev glad för din vinst! :-)

    Sarah: Jag har ju inte Faye så jag kan inte svara på det.

    Tina: Men det är det verkligen! :-)

    Annie: It's My Year är mer lila än Ingenue, så de är inte dupes. Jag har dock tänkt att slänga ihop en jämförelse av detta, It's My Year och Rock The World i helgen. Misstänker att Rock The World och It's My Year är ganska lika varandra nämligen.

    Makeupoholic: De finns säkert kvar när ditt köpstopp är över. :-)

    Pamsan: Det här är förmodligen ganska likt Faye, men jag har det inte själv så jag kan inte säga säkert.

    Solveig: Jag med!

    Martine: Exakt så är det och jag fick också en hel del komplimanger från andra.

    BrilliantNail: Jag är också sugen på fler. :-)

    Karin: Ja, tror att It's My Year är mer lila. Jämförelse kommer dock!

    My nail polish online: Gör så!

    SvaraRadera
  16. Lite för likt Faye för att jag ska kasta mig på köp-knappen. Men vackert!

    SvaraRadera
  17. Jag vill jättegärna se en jämförelse mellan detta och it's my year

    SvaraRadera
  18. Underbart lack! Om jag inte redan hade beställt hem en massa lack för några dagar sedan skulle jag absolut köpt detta. Önskar verkligen att jag hade lite pengar kvar.

    SvaraRadera
  19. Hmm, trodde att jag skulle älska det här lacket, men nu när jag ser det så ser det onekligen ut att vara ganska lika Faye. Mer guldig, men fortfarande lik. Jag trivdes inte så jättebra i Faye även om hon är väldigt vacker hon också.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!