söndag 20 november 2011

Orly Rock My World + jämförelse

Här har vi Orly Rock My World, från vinterkollektionen Mineral Fx. När jag fick hem denna och Ingenue så tyckte jag de såg förvillande lika ut i flaskan, men det visar sig att de inte är så lika trots allt.

Rock My World är en väldigt rödtonad lila som också drar en del mot brunt. Den innehåller samma superglittriga guldskimmer som Ingenue och OPI It's My Year, vilket gör det extremt vackert att titta på.


Formulan var kanon och det täcker helt med två lager.

Mitt betyg: 5/5

När jag skrev om Ingenue så lovade jag er en jämförelse med It's My Year och denna så det har jag naturligtvis slängt ihop ockås. Jag är inte så bra på jämförelser, tycker inte de blir så tydliga. Men jag har gjort vad jag kan.


Det är två lager av Rock My World, fyra lager av It's My Year och tre lager av Ingenue.
Som ni ser är ingen av dem dupes. Rock My World är mest opak och mycket mer rödtonad än de andra. It's My Year är mer blåtonad och också den som är skirast. Ingenue känns lite som en möjlig avkomma till Rock My World och It's My Year om de hade parat sig. Ingenue är också det av lacken som har allra mest guldskimmer.

Orly Rock My World was released with the winter collection Mineral Fx and is a gorgeous redtoned purple that leans a little brown and with this super sparkly gold shimmer. The formula was perfect and I needed two coats to make it opaque.
I threw together a quick comparison between Rock My World, Orly Ingenue and OPI It's My Year and found that none of them are dupes.
Rock My World is a lot more redtoned than the others. It's My Year is more bluetoned and also sheerer, this is four coats. I think Ingenue looks a little like it could be the baby of Rock My World and It's My Year? Ingenue has the most gold shimmer.

9 kommentarer:

  1. Åh jag dör nog. Upp på önskelistan bara. :)

    SvaraRadera
  2. Läckert, vill också haaaa ;)!

    SvaraRadera
  3. Säger som Pamsan, den här lägger jag till min önskelista :)

    SvaraRadera
  4. Wow, kjempefine, alle sammen! :D

    SvaraRadera
  5. Lite för brun underton tror jag, men jag vet inte. Får mig att minnas Rockin' Rocket eller vad den nu hette, förra årets julkollektion. Hatade det på mig. :)

    SvaraRadera
  6. Fina allihop, tror att it´s my year föll mig mest i smaken om jag nu tvungen skulle välja:)

    SvaraRadera
  7. Snygga! De kanske inte riktigt är dupes, men nog lika för att jag skulle nöja mig med ett av dem. RMW ligger bäst till hos mig.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!