onsdag 13 oktober 2010

Misa Like It Like That

Jag köpte två lack ur Misas höstkollektion What I Like About You. Jag visade det ena, It's You!, igår och i dag har jag det andra till er, Like It Like That.

Först och främst vill jag säga att det är grönare än det ser ut att vara på bilderna. Och en sån vacker grön! Jag älskar färgen i kombinationen med finishen. Jag skulle säga att det nästan är metallic, men inte riktigt en äkta metallic. En metallic-skimmer. Typ.

Det är mycket snyggare än det ser ut att vara på bilderna. Jag har gått och stirrat på mina naglar hela dagen.

Formulan var perfekt, precis lagom tjock och lätt att kontrollera på nageln. Jag har två lager på bilderna. Visst kan man se svaga penseldrag här och där, men det stör mig faktiskt inte.

Jag lunchade med en kompis i dag som sa att hon tyckte det här var det snyggaste lack hon sett mig bära och att om jag inte betygsatt det ännu så borde jag ge det en 5:a.

Och en 5:a blir det.

Mitt betyg: 5/5

Sambons kommentar:
"Ett av de finare lacken jag har sett."

Jag ångrar faktiskt att jag inte köpte resten av den här kollektionen. Jag tror att jag behöver de andra lacken också.

English: Misa Like It Like That from the What I Like About You collection is an awesome green metallic shimmer. It's actually more green than it looks like in the pictures, my camera didn't want to photograph this one right. The formula was perfect and easy to control on the nail. You can see some visible brushstrokes, but it really doesn't bother me. This is two coats.

9 kommentarer:

  1. Jag har tittat på det, men inte känt mig sugen. Men nu känner jag mig sugen.

    SvaraRadera
  2. Åhh, så läckert! Känns nästan som om jag också skulle behöva det lacket.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig färg - vill ha!!!!

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Jag älskar Misa´s lack!

    SvaraRadera
  5. Du har en Sunshine Award att hämta på min blogg :)

    Du är verkligen värd den!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Behöva var rätt ord! :-)
    Jag blir alldeles lycklig av färgen...

    SvaraRadera
  7. Sarah: Ja, jag hade egentligen inte några stora förväntningar på den, men blev tagen med storm när lacket väl var på. :-)

    Åsa: Jomenvisst, du behöver allt detta. :-)

    Shamrock: Ja, den är supersnygg!

    Fina frun: Eller hur! :-)
    Aila: Jag med, de gör mig sällan besviken!

    Sminkan: Ja och den är ännu vackrare i verkligheten. :-)

    Carina: Nämen tack, gulle dig! :-)

    Nailsbynoir: Jag med! Den är hypnotiserande på nageln. :-)

    SvaraRadera
  8. Ett väldigt vackert lack helt klart...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!