söndag 24 oktober 2010

Snowcrystal Electric Turquoise

Snowcrystal Electric Turquoise är ett riktigt snyggt blått lack. Nyansen är svår att beskriva, jag tycker inte riktigt att det är turkost. Det är blått med lite grönt i, men turkost känns ändå inte som en korrekt beskrivning.

Lacket är väldigt skimrigt och jag tycker mig också ana ytterst sparsamt med mikroglitter. Man kan se ganska tydliga penseldrag, men de stör mig faktiskt inte. Jag tycker Electric Turquoise är underbart vackert!

Formulan var perfekt, Electric Turquoise har nog den bästa formulan av de Snowcrystal-lack som jag testat hittills. Jag är inte helt förtjust i borsten, den är lite för lång och sladdrig, men den är ingen katastrof att lacka med. Jag använde tre lager, men egentligen behöver man nog bara två.

Jag börjar känna mig rätt så förtjust i Snowcrystal som märke. De har många roliga och vackra färger i sitt sortiment och det känns som att de har koll på trenderna.

Snowcrystal finns att köpa på Åhléns City eller på deras egen hemsida. De kostar 69 kr/7,5 ml.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Jättefint. Det känns lite metalliskt."

English: This is Electric Turquoise from Snowcrystals fall/winter collection. It's a gorgeous blue-green shade, packed with shimmer and a little micro glitter. You can see brushstrokes, but I'm really not bothered by it. I just love this polish, I think it's so pretty. The formula was great and I used three coats, though it did look good with just two coats as well.

10 kommentarer:

  1. Hittade precis din blogg och jag älskar den! Och din sambos kommentarer är ju klockrena :D

    SvaraRadera
  2. Jättefint :o älskar det! Jag som brukar vara mest för gröna eller lila lack blev helt plötsligt väldigt intresserad av blått.

    SvaraRadera
  3. Skoj när man hittar ett märke man gillar och det inte är så dyrt!

    SvaraRadera
  4. Jag måste börja gå mer på Åhléns city, helt klart.

    SvaraRadera
  5. Supersnyggt!! Precis som Sarah måste jag nog ut och leta Snowcrystal på Åhléns.

    Väldigt vackert namn på märket för övrigt. Jag gillar det!

    SvaraRadera
  6. Jättefint! Färgen liknar Mavlas Paradise Blue, om jag inte är fel ute.

    SvaraRadera
  7. Ninni: Tack!

    Melanie: Tack, vad glad jag blir! Och sambon också. :-)

    Mia: Visst är det! :-)

    Honi: Ja, jag tycker den här nyansen är underbart fin. :-)

    Nailspotting: Ja, det finns nästan inget bättre än att hitta nya märken man verkligen gillar.

    Sarah: Ja, jag älskar faktiskt deras avdelning med nagellack. Som en godisaffär. :-)

    NailsbyNoir: Jag håller med om att Snowcrystal är ett fint namn. Det känns väldigt passande på ett svenskt märke. :-)

    Lacky: Tack!

    Kerstin: Det lacket har jag helt missat, måste leta reda på swatches!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!