lördag 30 oktober 2010

OPI Show It & Glow It!

I kväll ska jag ut med några kompisar så lite glitter känns passande. Valet föll på OPI Show It & Glow It! från Burlesque-kollektionen.

Det är ett multifärgat lack där tyngdpunkten ligger på lilarosa och silverfärgat glitter, men det går också att urskilja grönt, blått, guld och orange.

Det är superfint och väldigt festligt. Formulan är bra och jag använde tre lager, men det såg bra ut även med bara två lager.

Men usch, jag ser inte fram emot borttagningen. Jag tycker faktiskt glitterlacken från Burlesque är värre att ta bort än genomsnittliga glitterlack. Jag vet inte vad det kan bero på, men de är fruktansvärt jobbiga att ta bort. Min dip-in remover från Depend brukar ju bita rätt bra på glitterlack, men det tar låång tid att få bort dessa.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Sånt där gör mig så glad, det är perfekt i höstmörkret."

English: Tonight I'm going out with some friends so what could be more appropriate than some glitter? I picked OPI Show It & Glow It! from my untrieds and I love how sparkly it is. It's mostly magenta and silver glitter, but you can also see some green, blue, gold and orange in there. I used three coats, but you can probably get away with just two.
I love this, but I'm already dreading the removal. I really feel like these glitters from the Burlesque collection are even worse to remove than the average glitter polish. I have no idea why that is, but it takes forever to get them off of my nails.

16 kommentarer:

  1. Måste verkligen se till att köpa lack från denna kollektion snart! Så fint!

    SvaraRadera
  2. Ja, superfint men kan bara hålla med, drar mig för att använda dem :(

    SvaraRadera
  3. Hoppas du får en trevlig kväll! (Glömde jag ju att skriva :))

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Jag valde att ta med Mavalas Lamé Gold ut med min tjejer :)

    SvaraRadera
  5. This looks so pretty...but the removal does sounds like hell. I use 100% acetone and that makes removing glitters a little better.

    SvaraRadera
  6. Denne er virkelig superfin på deg, Anne! :D
    Men jeg er enig i at fjerningen er et mareritt. Jeg kommer nok desverre bare til å bruke denne til spesielle anledninger. :/

    SvaraRadera
  7. Så himla snyggt och blingigt!

    SvaraRadera
  8. Otroligt snyggt. Men det där med borttagningen suger. Det är ändå värt det på något vis om man får vara så där fin. :D

    SvaraRadera
  9. Sarah: Ja, det finns många godingar i den här kollektionen. Nästan alla är godingar fakiskt. :-)

    Nailspotting: Ja, tyvärr blir det ju så.

    Emla82: Det låter också som ett mycket bra val! :-)

    Varnish Vixen: 100 % acetone? I'm gonna keep my eyes open and see if I can find that in the stores. :-)

    Solveig: Tack! :-)

    Emma P: Eller hur!

    Honi: Tack!

    Kerstin: Ja, jag har ingenting liknande sen tidigare. :-)

    Pamsan: Jag hoppas att någon kommer på hur man gör glitterlack som är lika lätta att ta bort som vanliga lack. De är ju så fina! :-)

    SvaraRadera
  10. Tack för en fantastisk blogg, har knappt lackat mina naglar på flera år då det mest känts jobbigt och kladdigt, typ, men nu har jag fått inspirationen åter och går inte gärna utanför huset med olackade naglar längre. Man känner sig ju så fin!

    Undrade var du köper dina OPI lack och vad det kostar i frakt, känns ju sådär-kul att betala 150 spänn när dom kostar en tredjedel i USA men jag reser inte tillräckligt för att stilla behovet. Sen är det ju några lack från gamla kollektioner man gärna skulle få tag på också...

    Sen undrar jag också om du har några bra tips på stärkande lack eller dyl för naglar som gärna skivar sig?

    Tack på förhand!

    /Amanda

    SvaraRadera
  11. Oh, vilket härligt partylack! Vill ha, vill ha!! :-)

    SvaraRadera
  12. Jag tycker också att Dip-In löser glitter bättre, men däremot har jag märkt att glittret typ sliter sönder svampen lite? :)

    SvaraRadera
  13. Hej, jag lånade en av dina bilder i detta inlägget: http://bananaspoon.blogg.se/2010/december/show-it-glow-it.html
    Jag har självklart länkat tillbaka till dig! Hoppas detta är okej, annars får du säga till så tar jag bort bilden.
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Sandra: Helt okej, tack för att du frågade!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!