lördag 16 oktober 2010

Claudia Jeans

Äntligen har jag tid att blogga! I dag bär jag det mörkblå skimmerlacket Jeans från Claudia Cosmetics.


Det är ett superfint lack, men färgen känns kanske inte helt unik. Jag gick igenom mina blå lack och i flaskan ser Jeans ut att vara en dupe till Misa A Sin Worth Committing, men jag har inte jämfört dem med varandra på nageln.

Claudia Cosmetics lack kostar endast 39 kr i deras egen webbshop. Det gör lacket extremt prisvärt eftersom kvaliteten är utmärkt. Det är lätt att lacka med och två lager räcker.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Det här är egentligen fint, men det kan inte mäta sig med Like It Like That."

English: Today I'm wearing Jeans from the budget brand Claudia Cosmetics. It's a dark blue shimmer and I think it might be a dupe for Misa A Sin Worth Committing. It's qualities are excellent, it flows evenly on the nail and covers in two coats.

8 kommentarer:

  1. Jättefin blå! Inte unik men snygg ändå. Vi kommer mer och mer sällan hitta det som är unikt nu när samlingarna är så pass omfattande som våra.

    SvaraRadera
  2. Snyggt! För första gången har din sambo fel;D!

    SvaraRadera
  3. oh, jag kanske borde ta upp det ur lådan och måla på det själv! Fast, det blir nog CG Ingrid ändå :P

    SvaraRadera
  4. Men scheisse! Riktigt fin blåfärg! Som sagt, den känns ovanlig för att vara vanlig! (:

    SvaraRadera
  5. Påminner mig lite om E.L.F's Dark Navy men den där var himla mycket snyggare!

    SvaraRadera
  6. Vilken vacker djupblå färg!

    SvaraRadera
  7. Sminkan: Så sant!

    Aila: Jag håller nog med honom. Om jag var tvungen att lämna bort ett av dem så skulle jag behålla Like It Like That och ge bort Jeans. :-)

    Emelie: Låter som ett bra val, tycker jag. :-)

    Lillasysters naglar: Ja, visst är den fin! :-)

    Honi: Den har jag missat, måste kolla in den vid tillfälle. :-)

    EmLa82: Eller hur! Älskar mörkblå skimmerlack. :-)

    SvaraRadera
  8. Väldigt fint faktiskt. Var länge sen jag kände för blått, blev å himla uttjatat ett tag, men nu börjar det kännas lite kul igen...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!