söndag 10 oktober 2010

OPI Extra-Va-Vaganza

I går kväll lackade jag om till Extra-Va-Vaganza från OPi:s julkollektion Burlesque - och wow vilket läckert lack! Det är glitter i en klar bas, tonvikten ligger på kopparaktigt, orange glitter och silver, men här finns också glitter i magenta, grönt och blått. Jag älskar det!

Det är verkligen otroligt glittrigt! Jag använde fyra lager för att täcka den fria kanten helt, men om man inte har så mycket fri kan klarar man sig nog med 2-3 lager. Formulan är bara bra, jag har ingenting att anmärka på.

Vill man slippa lacka så många lager kan man alltid lacka det ovanpå ett annat lack. Jag kan tänka mig att det här skulle se tjusigt ut över ett orange, grönt eller silverfärgat lack.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Det där är verkligen party."

English: OPI Extra-Va-Vaganza is a stunning polish! It's multicolored glitter in a clear base. The coppery orange glitter and the silver are the most noticeable, but you also find green, blue and magenta glitter. I used four coats to achieve full opacity.

15 kommentarer:

  1. Åh, så snyggt! Nu längtar jag ännu mer efter mitt paket från TD. Lööööv glitter. :D

    SvaraRadera
  2. Oj oj, vad läckert!
    Jag måste nog köpa många lack ur Burlesque kollektionen.

    SvaraRadera
  3. Jisses, så roligt. Ett typiskt jullack i min värld. Underbart =)

    SvaraRadera
  4. Oj så snyggt!!! Det där väcker ha-begär. Finns det att få tag på här?

    SvaraRadera
  5. Jag tror inte jag kommer köpa något lack ur Burlesque glitterserie. Glitter är inte riktigt min grej. Jag har precis lackat med Mavalas glitterlack Pink Diamond, och jag tror att det åker av ganska snart igen. Men det är ju roligt att leka lite... :-)

    SvaraRadera
  6. Emma P: Visst är det!

    Bodil: Tack!

    Pamsan: Hoppas de kommer hem till dig snart. Jag väntar också på en liten beställning från TD, men det är bara fem lack eftersom jag delade beställningen med min syster. :-)

    Sminkan: Ja, det är verkligen fantastiskt glittrigt! Kan nog bli en favorit i den kategorin. :-)

    Åsa: Ja, Burlesque är verkligen en av årets roligaste kollektioner. Hittills har jag gillat varenda lack jag testat, även fast Rising Star kanke inte passade mig riktigt.

    Sminkhörnan: Ja, jag brukar också gilla glitter till jul. :-)

    Mia: Det ska komma till svenska butiker, men jag tror inte att det har släppts riktigt ännu.

    Nailsbynoir: Jag älskar glitter, särskilt när de är lite udda som Burlesque-lacken. :-)

    SvaraRadera
  7. Wow! So sparkly! love it :)

    SvaraRadera
  8. Du har en liten award att hämta borta hos mig

    SvaraRadera
  9. Jätteläckert lack! Det blir nog några glittriga Burlesquelack för mig också så småningom...

    Du har fått en Sunshine Award av mig också!

    SvaraRadera
  10. Glitterlack är verkligen inte my cup of the ;)

    SvaraRadera
  11. Lois: Thank you! :-)

    Kajalpennan: Åh, tack! Vad glad jag blir! :-)

    Nageldraken: Ja, jag tycker att det är en fantastisk kollektion. Tusen tack för awarden! :-)

    Emla82: Nej, glitter går ju inte hem hos oss alla. :-)

    Shamrock: Visst är det, jag är stormförtjust! :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!