söndag 3 oktober 2010

Eyeko Cosmic Polish

Det är verkligen evigheter sen jag beställde ett gäng Eyeko-lack, kanske har det hunnit gå ett år, men jag har fortfarande inte testat mig igenom dem. Ett av dem som blivit liggande är Cosmic Polish. Nu i dag plockade jag fram det och det är jag glad att jag gjorde!


Det är svart med holografiskt glitter. På bilderna ser det dessvärre mest ut som finkornigt silverglitter, men det är holografiskt. Det ser ut som att man har en liten galax på nageln. Jag tror att det här är min nya favorit bland svarta lack.

Formulan var bra på alla sätt, lagom tjock och lätt att lacka med. Jag använde tre lager.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Det är lite för mycket goth."

Jag beställde mina från Eyeko.com. Det är en engelsk webbshop så man riskerar alltså inte att åka på att betala tullavgifter.

English: I think it's been a year since I ordered my Eyeko polishes, but I still haven't gotten around to swatching all of them. Today I picked Cosmic polish, a black polish with gorgeous holographic glitter. Pretty! It looks as if I have a galaxy on my nails. The formula was good, I had no application issues what so ever.

14 kommentarer:

  1. Jag har sett detta lacket innan, och blivit sugen. Nu blir jag det igen =)

    SvaraRadera
  2. Åh <3 Det är supersnyggt det där!
    Jag tyckte däremot att formulan var lite jobbig minns jag,
    liksom lite kletig o tjock (jag får ha i thinner), och så satt det riktigt dåligt på mig :(

    SvaraRadera
  3. Super läckert!! Måste man ha ett sånt kanske?

    SvaraRadera
  4. Ja gillar ju inte så pass mörka lack (på mig). Men det där ser helt awesome ut. Verkligen stärnhimmel!

    SvaraRadera
  5. Snyggt. Blänker så vackert! :)

    SvaraRadera
  6. Har inte sett lacket innan och är nu såld. Hey eBay! Det är helt sjukt häftigt. Älskar det. Lite stjärnfall. Jag gillar det massor!

    SvaraRadera
  7. ... Och sen kom jag på att jag visst sett lacket innan! http://anniescolors.wordpress.com/2010/09/03/eyeko-cosmic-polish/ - där, hos Annie. Stämmer det bättre, tror du?

    SvaraRadera
  8. Fint! Kommer nog beställa ett gäng Eyeko nästa gång jag åker till Sverige :)

    SvaraRadera
  9. Åh, nu funkade inte kommentarsfunktionen igen... Hoppas det gör det nu. Försök två alltså...

    Det kan aldrig bli för mycket goth, så sambon har fel för ovanlighetens skull. Lacket älskar jag. Mitt favoritlack bland svarta med glitter också. Snyggt, lättlackat och underbart på alla sätt!

    SvaraRadera
  10. otroligt läckert! ser verkligen "cosmic" ut!

    SvaraRadera
  11. Ser ut som en stjärnhimmel målad på dina naglar :)

    SvaraRadera
  12. Jag säger som Sminkan, det kan inte bli för mycket goth =) Har inte skaffat det här än men blir lite sugen nu!

    SvaraRadera
  13. Kerstin: Ja, jag fattar inte varför jag låtit det ligga oanvänt så länge.

    Andrea: Jag har tyckt att formulan varit knepig på vissa av Eyekos lack, men mitt Cosmic var riktigt trevligt att jobba med.

    Åsa: Ja, jag tycker allt att det här är värt att äga.

    Sarah: Svart hör absolut inte till mina favoritfärger, men det här är ljuvligt!

    Tina: Tack! :-)

    Lillasysters naglar: Vad roligt att du gillar det! Och ja, Annies swatch visar det holografiska bättre. :-)

    Nailspotting: Ja, jag gillar märket trots att kvaliteten på formulan varierar. Det är kul att varje färg har en unik etikett.

    Sminkan: Blogger har strulat alldeles för ofta på sistone! Jag känner precis som du ang. Cosmic. :-)

    Linda: Tack! :-)

    Carina: Eller hur! :-)

    Roxcat: Sambon har svårt för de flesta riktigt mörka färger. Han skulle nog helst se att jag alltid bar neonlack, haha! :-)

    SvaraRadera
  14. Det är så typiskt att detta inte går att köpa längre, letar verkligen efter ett lack som verkligen ser ut såhär, som en stjärnhimmel.
    Kan du tipsa om något annat lack som ser ungefär likadan ut?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!