lördag 9 oktober 2010

Depend #209

I dag bjuder jag er på ett av lacken ur Depends höstkollektion, 209, en rödtonad lila med skimmer i silver och magenta.

Jag tycker det ser riktigt fint ut på bilderna. Men jag måste erkänna att det inte uppstod någon omedelbar kärlek mellan mig och 209. Det första jag tänkte när jag såg det på mina naglar var nämligen att det är lite...köttfärgat. Att det såg lite äckligt ut på något sätt. Men allt eftersom timmarna har gått har jag vant mig vid den och tycker nu att färgen är riktigt fin.

Formulan var bra. Det är dock lite skirt så jag behövde tre lager. Dessutom var torktiden något längre än vad jag är van vid, trots att jag använde mitt älskade Seche Vite.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Det är lite blodapelsin-vampyr över det där."

Que? Blodapelsin-vampyr? Sambon bara skrattade när han såg min min efter att han fällt detta omdöme.

English: Depend #209 is a redtoned purple with silver and magenta shimmer. It's really pretty, though my first thought was that it looked a little like meat. But I've gotten over that first impression now and I really like the color. The formula was great, but it's a little sheer so you need three coats. Also, the drying time was a little longer than I'm used to.

14 kommentarer:

  1. HAHAHA! Jag vet inte vad som var roligast. Din kommentar om köttfärgen eller blodapelsin-vampyr?!?! I vilket fall, när du skrev köttfärgat så kände jag direkt att tog avstånd från lacket. Först tyckte jag det såg fint ut men sen tänkte jag bara på senig karré. :D

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det ser mer brunt än lila ut på bilderna.

    SvaraRadera
  3. Jag fick exakt samma reaktion som Pamsan: Snyggt! eller vänta... köttfärgat, nej kanske inte då... :-)

    Jag har sett detta lack tidigare i en blogg, och då hade hon problem med att det blev markanta penseldrag i ytan. Men det kan jag inte se på dina bilder. Hur var det att lacka med?

    SvaraRadera
  4. *skratt* Underbara liknelser. men jag gillar lacket faktiskt- tycker det har ett otroligt fint skimmer i sig. Och nu kan jag fnissa åt att det ser ut som kött eller blodapelsin-vampyr varje gång jag använder det. :-)

    SvaraRadera
  5. Kjøttfarget, ja! Haha! Jeg hadde ikke helt sansen for denne fargen, faktisk ingen av Depends høstlakker som falt i smak!

    SvaraRadera
  6. En liten fråga ang. Seche Vite. Jag fick en flaska av syrran och tycker att det är helt hopplöst att få naglarna snygga med det här överlacket. Hur ska konsistensen vara? Mitt är sirapssegt och trådar sig när man försöker få upp penseln ur flaskan. Hur tusan ska man lyckas applicera det snyggt på naglarna (teknik)? Tack för en toppenblogg!
    /Lotta

    SvaraRadera
  7. Haha köttlack, det måste testas.
    Tänkte höra om det är ok att jag länkar till ditt space cadet-inlägg från min blogg? Du har så snygga bilder. Inlägget där jag länkat till dig finns här: http://lackad.blogspot.com/2010/10/notd-orly-space-cadet.html säg till om det inte är ok så tar jag bort det.

    Och förresten Lotta om Seche Vite, nej det ska inte alls vara trådigt och segt utan snarare som varm kolasås. Är det trådigt har det kommit in luft i flaskan under längre tid och reagerat med lacket och då är det förstört. Reklamera om du har kvitto! Släng i återvinningshögen annars.

    SvaraRadera
  8. Pamsan: Haha, vad skönt att du förstår min köttassociation!

    Sarah: Brunt? Nja, jag ser inget brunt. Det ser kanske lite rött ut på bilderna, men det är mer lila i verkligheten. En rödtonad lila.

    Nailsbynoir: Jag tycker faktiskt om 209:an nu, jag tror jag lyckats lägga köttfärgen bakom mig. :-)

    Veronica: Vad kul att du gillade det!

    Solveig: Nej, Depends höstkollektion känns lite ojämn. Tycker vissa av lacken är fina, medan jag tror att andra kommer att se hemska ut på mig.

    Lotta: Jag har aldrig varit med om att Seche Vite trådat sig, men det brukar tjockna när man kommit ungefär halvvägs genom flaskan. Om man vill kan man droppa i lite thinner för att tunna ut det, men jag brukar låta det vara så och försöka lacka på det med lätta fingrar.

    Lacky: Självklart går det bra att länka till mig, det är ju bara roligt. :-)

    SvaraRadera
  9. Ja, köttfärgat är en bra beskrivning. Din sambo borde bli poet eller någonting. Han är definitivt skapande med sitt språk!

    Du får en sunshine award både för dina och hans ansträngningar att underhålla och inspirera mig. Du behöver inte göra något av det alltså, men jag vill att du ska veta att du alltid är nummer ett bland svenska nagelbloggar.

    SvaraRadera
  10. Sminkan: Tack söta för awarden och dina snälla ord! Du är min favorit bland alla bloggar där ute. :-)

    SvaraRadera
  11. Ok då fortsätter jag länka till dig :)
    Hade ingen aning om att man kunde ha tinner i SV, det måste testas!

    SvaraRadera
  12. Hej. Må jeg låne dette billede til min komme´nde blog?

    SvaraRadera
  13. Line: Det beror vad du ska göra med den. Mejla mig på nailtasticblog@gmail.com och berätta så kan jag ta ställning till det.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!