tisdag 19 oktober 2010

BB Couture Peony Pink

Det här är en gammal NOTD. Peony Pink är ett bubbelgumsrosa lack med diskret blått skimmer. Faktum är att skimret är så diskret att det i princip är osynligt på nageln.

Formulan var lite problematisk. Extremt rinnig och svår att få jämn på nageln. Jag använde hela fyra lager för att få det jämnt, vilket gjorde att det torkade långsamt och att det ser tjockt ut på nageln.

Den rosa färgen gör ingenting för mig. Hade det blå skimret varit mer framträdande hade jag kanske kunnat ge Peony Pink godkänt, men som det ser ut nu så tycker jag bara att det är intetsägande. Det åkte av snabbt som ögat kan jag meddela.

Mitt betyg: 2/5

Sambons kommentar: "En mjölkig rosa. Inte så upphetsande."

English: Today I'm wearing Peony Pink from BB Couture, a bubbelgum pink with very, very subtle blue shimmer. It's so subtle it's invisible in these pictures. I have no idea why I bought this in the first place. It makes me fall asleep. The formula was extremely runny and I had to use four coats to make it even.

18 kommentarer:

  1. Jag tycker att det ser fint ut, absolut inget "wow-lack", men fullt dugligt under varma sommardagar. :)

    SvaraRadera
  2. Det ser sött ut på bilderna men jag känner igen känslan med att ha den typen av lack på naglarna. Det blir lite "meh". Det är ju inte speciellt kul när det blir tjockt på nageln heller men jag tycker inte det ser tjockt ut på bilderna. Ser fint ut som vanligt. :)

    SvaraRadera
  3. mysig färg, om det hade varit mera lättapplicerat hade det kanske varit värt att satsa på..

    SvaraRadera
  4. Hahaha och jag som tyckte det var sött! Men hopplöst om man måste måla så många lager...

    SvaraRadera
  5. Hrm...snooze worthy color for sure...but I suppose it will look really nice in the spring!! Too bad about the formula though...I don't have any BB Coutures, but I really want some of their colors from the Men collection. I hope the formula on those is good!

    SvaraRadera
  6. Ååå, så søt! Jeg elsker rosa lakk (har du fått det med deg ennå? ;)), men det er synd at lyserosa cremes må ha så mange lag for å dekke. Jeg liker heller ikke at det føles som et tykt lag på neglene.

    SvaraRadera
  7. Jag vet inte varför men varje gång du har den här typen av rosa så vill jag också ha dem. Knockout Pout var det samma sak med. Du måste ha någt som gör rosa väldigt tilltalande på dig.

    SvaraRadera
  8. Bodil: Jag tror inte att jag skulle trivas i det här lacket, oavsett årstid. Det är helt enkelt inte jag. :-)

    Pamsan: Ja, som storkonsument av nagellack har man blivit alltmer kräsen. De här "snälla" färgerna känns trista.

    Maria: Ja, det här var ovanligt knepigt för att vara BB Couture.

    Varnish Vixen: Most of the BB Coutures that I've tried has been really good, I've liked most of the polishes I've tried.

    Solveig: Jag gillar ganska många rosa nyanser, men den här nyansen känns bara trist och intetsägande. Det måste ha lite "edge" för att gå hem hos mig. :-)

    Sminkan: Det här tycker jag då inte att du ska köpa. Jag gillar Knockout Pout betydligt bättre än denna. :-)

    SvaraRadera
  9. Mja, inte riktigt min smak.
    Hade det blå skimret varit betydligt mer framträdande hade det varit en annan femma.

    SvaraRadera
  10. Sanna: Precis så känner jag med! :-)

    SvaraRadera
  11. SV: Ajajaj, vad dum jag är! Det är inte svart, utan jag har svart lack under. Skulle ha skrivit det! Även om de flesta som läser har både Cosmic OCH Fairy Dust ^^ Men annars, med svart, är det lik Eyekos Cosmic Polish (:

    SvaraRadera
  12. Älskar ditt sätt att uttrycka dig på också: "(...)så diskret att det i princip är osynligt(...)" *fnissar* Fin färg, jag gillar den!

    SvaraRadera
  13. Tack för awarden - du får en tillbaka av mig :)

    http://www.pssion.se/2010/10/sunshine-blog-award-2/

    SvaraRadera
  14. Påminner om sån där Pepto Bismal, som västerlänningarna dricker mot magont, eller halsbränna eller vad det nu är? =)

    SvaraRadera
  15. hi
    nice blog!
    maybe you'll pass by mine and follow it too?
    http://konadnails.blogspot.com

    thanks!

    SvaraRadera
  16. Håller med Sminkan. Och Emma P om rosa bandet. Och din sambos kommentar igen <3 "Inte så upphetsande" :D

    SvaraRadera
  17. Jag tyckte det var jättefint. Inte alls tråkigt. Men jobbigt med så många lager förstås.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!