måndag 25 oktober 2010

China Glaze Frosty

Jag hade ju väldigt höga förväntningar på Frosty från China Glazes julkolllektion Tis The Season To Be Naughty and Nice. I flaskan påminner det mig om polkagrissmet. Den ser härligt krispig och "mintig" ut. Men jag är inte lika förtjust i hur det ser ut på nageln.

Frosty är vit med massor, massor av skimmer. Formulan är väldigt bra för att vara ett vitt lack, den är krämig och blir inte alls ojämn på nageln. Den är dock rätt skir, efter tre lager har jag fortfarande VNL.

Jag tycker kanske inte att Frosty är direkt ful, men den känns...fel. Lite omodern. Lite för mycket 80-tal.

Mitt betyg: 2/5

Sambons kommentar: "Det ser ut som lättmjölk. Inte alls kul."

Vad tycker ni om Frosty? Håller ni med mig?

English: I had really high expectations for Frosty, I thought it looked so pretty in the bottle. But on the nail it seems very...dated. It's too 80's. 80's in the wrong way. The formula was really nice and creamy though, but it's pretty sheer. After three coats I still have VNL.

10 kommentarer:

  1. Åh, jag kan inte bestämma mig för vad jag tycker. Jag vill gärna ha det men kan förstå vad du menar med omodernt. Det kommer förmodligen sluta med att jag beställer det ändå.

    SvaraRadera
  2. hahaha! Nu vet du hur jag kände i somras när jag utsåg Zoya Ginessa till ett av mina fulaste lack. Det är väldigt likt Frosty i färg och skimmer. 80-tal utan tvekan. :D

    SvaraRadera
  3. Pamsan: Hehe, ja man måste ju få göra sina egna misstag! ;-)

    Sminkan: Vet du, jag tänkte faktiskt på din swatch av Ginessa i dag och att de förmodligen är rätt lika. Nu förstår jag dina svala känslor för Ginessa bättre. :-)

    SvaraRadera
  4. I think it looks gorgeous in the pictures, but that's too bad you weren't thrilled. This is the one I desperately want from this collection, so hopefully I'll be happy with it. :)

    SvaraRadera
  5. jag tycker de ser superfint ut, får mig att tänka på marianne-karameller :)

    SvaraRadera
  6. Hej
    Jag älskar din blogg! Jag är själv en nagel och nagellack fantast. Dina naglar ser väldigt fina ut och dom verkar aldrig gå av. Mina är som bäst på sommaren, och vid sådana tider så går mina naglar av. Hur gör du ?

    SvaraRadera
  7. Aurora's Nails: Thanks, glad someone like it! :-)

    Maria: Ja, jag har ju tyckt att det ser jättefint ut på andras bilder, men så här IRL är jag inte så imponerad.

    Eliane: Tack, vad glad jag blir! Mina naglar går också av ibland, särskilt mina pekfingernaglar som trasslar för det mesta. Jag tror att det är extra viktigt att tillföra naglarna olja när det är kallt ute. Så om du inte använder någon nagelolja i dag så skulle jag investera i en om jag var du.

    SvaraRadera
  8. Jag var med på det glada(eh) åttitalet men kan inte för mitt liv dra mig till minnes vad folk hade på naglarna... :o men föredrar definitivt detta framför kritvita cremelack Tippex-stylee. Borde kanske knåpa ihop en jämförelse Frosty/White Kwik-silvr och kanske...Straight up? Hm.

    Har i vilket fall som helst inget emot hur lacket ser ut på dig!

    SvaraRadera
  9. Sparris: När jag tänker på 80-talets nagellack så ser jag mycket pärlemorskimmer framför mig och mycket ljusrosa, vita och röda toner. :-)

    SvaraRadera
  10. Jag tycker att det är jättefint! Men kanske ändå snyggare i flaskan. Anar en lite kall gråsilvrig ton som lacket hade varit snyggare utan. Jämförelsen ovan med Marianne-karameller är klockren.

    Jag tror att en av anledningarna till att du inte gillar den är att den inte går så jättebra ihop med din hudton (som annars är väldigt snygg). Tror lacket är snyggare mot lite mörkare händer.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!