tisdag 12 oktober 2010

Misa It's You!

I går fick jag en liten lackleverans från Transdesign. Paketet innehöll fyra lack och en ny flaska Seche Vite till mig och så fyra lack till min syster.

Ett av lacken jag beställde var It's You! från Misas höstkollektion What I Like About You. Det är ett mörkgrått lack med subtilt duokromt skimmer som skiftar mellan grönt och lila.

Som ni ser så är inte skimret särskilt framträdande, men om ni klickar upp bilderna så syns det lite bättre. På lite håll tänker man praktiskt taget inte på skimret, då ser det bara ut som ett mörkgrått lack med fin lyster.

Formulan var bra, kanske något rinnig, men det var inget som ställde till det under lackningen. Det är lite skirt och krävde tre lager för full täckning.

Jag är lite besviken på att skimret är så pass osynligt, det hade varit roligare om det var mer framträdande. Men jag ångrar inte att jag köpte It's You!, jag tycker fortfarande att det är ett fint lack.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Det där var det tråkigaste lacket i gårdagens nagellacksleverans."

English: Yesterday I received a small order from Transdesign. I had ordered two of the polishes from Misas What I Like About You collection (why only two? I need all of them!). I decided to try It's You! first, a dark grey polish with subtle duochrome shimmer that changes from green to purple. The shimmer is barely noticeable from a distance, it pretty much looks like a plain dark grey. I was a little disappointed, think my expectations were a bit high. I still think it's a pretty polish, just not that exciting. The formula was good, maybe just a tad bit runny. I needed three coats.

7 kommentarer:

  1. Nu har jag ju inte sett de övriga lacken i leveransen, men tråkigt var det ju absolut inte. Tvärtom, himla snyggt!!

    Jag har en liten förälskelse i just grafitgråa lack den här hösten...

    SvaraRadera
  2. Snyggt är det ju men jag håller med, skimret hade kunnat få framträda mer.

    SvaraRadera
  3. Hej hej, du har fått en sunshine award tillbaka av mig =)

    SvaraRadera
  4. Jeg synes denne var nydelig! Jeg er svak for mørkegrå lakker, da. :)

    SvaraRadera
  5. Shamrock: Ja, det är ju absolut inte fult på något sätt.

    Nailsbynoir: Grafitgrått är fint, men hör inte till mina favoritfärger. Suzi Skies In The Pyrenees är nog min favorit på den fronten.

    Sminkan: Ja, det är trist med skimmer som knappt syns.

    Sminkhörnan: Tusen tack! :-)

    Solveig: Vad kul att du gillade den!

    SvaraRadera
  6. Skitsnyggt!! Jag gillar lite mer "tråkiga" lack, åtminstone till vardags. :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!