tisdag 26 oktober 2010

China Glaze Mrs. Claus

I dag har jag haft svårt att slita ögonen från mina naglar. På dem har jag nämligen vansinnigt snygga Mrs. Claus från julkollektionen. Det består av en skir, rosa bas med massor av glitter i en lite ljusare rosa ton. Vackert!

Det här lacket är verkligen extremt glittrigt. Jag älskar det!

Formulan var bra och jag behövde tre lager för att det skulle täcka så som jag vill att det ska göra. Jag toppade med två lager Seche Vite för att få bort skrovligheten och jag tycker faktiskt att Mrs. Claus känns mindre skrovlig än vad glitterlack generellt brukar göra, vilket är ett plus.

Mitt betyg: 5/5

Sambons kommentar: "Det finns inte ord att beskriva det här lacket. Det är så vackert."

English: Mrs. Claus is an amazing polish. It's a sheer pink base with glitter in a lighter shade of pink. It's super sparkly and completely gorgeous. The formula was good and I used three coat.

15 kommentarer:

  1. Instämmer, det var jättefint

    SvaraRadera
  2. Väldigt vackert. Det kanske jag får lov att investera i.

    SvaraRadera
  3. Oj, så fel man kan ha ibland! Jag trodde inte alls på detta lack och har därför inte beställt det. Men det är ju supersnyggt!!

    SvaraRadera
  4. Jag lackade av det här idag. Älskar färgen. Älskar lacket. Hatar borttagningen

    SvaraRadera
  5. OHH, men det måste jag nog ha!!! Så vackert!
    Glitter och rosa kan ju knappast bli bättre:)

    SvaraRadera
  6. Shamrock: Visst är det!

    Nails by Catharina: Ja, det är väl värt att äga.

    Nailsbynoir: Jag tyckte det såg fint ut, men var inte beredd på att det skulle vara så här vackert!

    Kajalpennan: Hehe, jag har inte gett mig i kast med borttagningen ännu. Det kan i alla fall inte vara värre att ta bort än glitterlacken från Burlesque-kollektionen. De är nog de värsta jag råkat ut för. :-)

    Åsa: Ja, det är en underbar färg och glittret är väldigt framträdande.

    SvaraRadera
  7. Oj! Mycket bättre än jag hade trott.

    SvaraRadera
  8. Jag är så nöjd att jag också köpte detta!

    SvaraRadera
  9. Jippijäää, vad fint det var! Beställde det igår hos 8ty8 och ångrar det inte ett dugg. :) Hoppas det paketet dyker upp fortare än Transdesignpaketet som envisas med att vara ute på vift.

    SvaraRadera
  10. Oh oh oh! It´s the first glitter I´m ready to die for!

    SvaraRadera
  11. Är detta inte den röda varianten av den gröna med silver glitter i?

    SvaraRadera
  12. Sminkan: Ja, det är ett underbart vackert glitterlack! Superfint!

    Sarah: Det förstår jag!

    Pamsan: Men hjälp, har Transdesignpaketet fortfarande inte kommit fram? Nu har det ju gått skumt lång tid. 8ty8 är ju snabba iaf.

    Sonidlo: Haha! I'm not sure this is may favorite glitter, but its' really, really pretty! :-)

    EmLa82: Nja, jag skulle absolut inte beskriva Mrs. Claus som röd, det är definItivt rosa i mina ögon. Glittret ser inte heller särskilt silvrigt ut, utan som en ljusare rosa nyans.

    Kajalpennan: Jag brukar inte banga för glitterlack eftersom jag tycker att Depends Dip-In remover eller foliemetoden gör det rätt enkelt. Men inget av dessa alternativ gjorde borttagningen av Burlesque-lacken godtagbar. Hjälp vad man får slita!

    SvaraRadera
  13. Coolt. men tomtemor? hmm, ja kanske.

    SvaraRadera
  14. Oh, I think I might need this one. So pretty!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!