onsdag 7 juli 2010

OPI Who the Shrek Are You?

OPI Who the Shrek Are You? har ni antagligen sett till leda på andra nagelbloggar vid det här laget, men jag lägger ändå upp några bilder på det. Precis som namnet antyder är det Shrek-grönt till färgen.


Formulan höll inte riktigt den höga kvalitet som OPIs lacker brukar göra. Den var lite tjock och de två första lagren såg ojämna ut, men det tredje lagret jämnade ut det.


Det lack som är närmast att vara en dupe till Who the Shrek Are You? i min samling är Hot Lime Green från Nubar. De är definitivt i samma färgskala, men Who the Shrek Are You? är betydligt smutsigare i färgen. Av dessa två föredrar jag helt klart Hot Lime Green som dessutom är en dröm att lacka med.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar:
"Det där är inte riktigt min kopp te. Det är lite för mycket bebisbajs över det."

English: OPI Who the Shrek Are You? is, just as the name implies, the color of Shrek. A sort of dirty, crazy green. The formula is a bit on the thick side and I needed three coats to get it even. Nubar Hot Lime Green is almost the same color, just a little more bright, and out of those two I do prefer Hot Lime Green.

17 kommentarer:

  1. Trist på formulan men jag tycker det ser riktigt snyggt ut på dina naglar, mycket snyggare än vad jag trodde det skulle vara.

    SvaraRadera
  2. Litt sær og spesiell, vet ikke helt om jeg liker den eller ikke. ;)

    SvaraRadera
  3. Sådana här jämförelse är kanonbra.

    SvaraRadera
  4. Jag trodde nog det skulle vara ännu snyggare... Jag tror jag klarar mig med mina gröna som jag har i den här färgskalan. Behöver faktiskt inte ett till.

    SvaraRadera
  5. Nix, inte min grej heller... men du har målat fint och naglarna har superfin form.

    SvaraRadera
  6. Haha, jag håller helt med din sambo, jag tycker detta är fult...

    SvaraRadera
  7. :D Din sambo rockar verkligen. Jag vill ju gilla färgen men...nja. Jag vet inte. Den är ju cool och jag har alltid diggat Shrek. Nä, nu har jag bestämt mig. Jag hoppar över detta. :)

    SvaraRadera
  8. tom detta funkar fint på dig.

    SvaraRadera
  9. Nej fy. Snorgrönt. Inte min typ av färg. Men som sagt. grönt och gult, har jag svårt för. Jag föredrar i så fall lite mörkare och kallare gröna.

    SvaraRadera
  10. Nailspotting: Ja, jag gillar ju konstiga färger på nagellack, faller för alla udda färger. :-)

    Sminkan: Nej, jag tycker inte heller att det här är ett måste bland gröna lack. Jag föll främst för namnet faktiskt. :-)

    Ninni: Tack! :-)

    Emma P: Haha, det är många som håller med dig!

    Pamsan: Visst gör han! Vi har insett att vi ofta tycker helt olika om mina lack. :-)

    adk: Tack!

    Mia: Haha, bebisbajsgrönt är inte för alla! :-D

    SvaraRadera
  11. En farge man må være modig for å bære! :)

    SvaraRadera
  12. hahaha, min tanke är; vad tusan har din sambo sett för crazy bebisbajs? XD

    SvaraRadera
  13. Haha, jag tycker det är coolt :D din sambos kommentar är ju vansinnigt rolig. Vad för alienbabies har han varit barnvakt för?!

    SvaraRadera
  14. Så himla förSHREKligt snyggt ;)

    SvaraRadera
  15. Ksnske OT, men min kära systerdotter kunde vid blöjbyten få ur sig saker av klar Shrekkaraktär. Så det så!:-)

    SvaraRadera
  16. Pinch: Ja, lite så är det nog! :-)

    Krex: Ja, det undrar jag också!

    Honi: Haha, jag har heller aldrig sett något bebisbajs som liknar detta! :-D

    EmLa82: Hihi, håller med!

    SvaraRadera
  17. Sambon: Det tror jag säkert! ;-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!