lördag 31 juli 2010

Orly Pure Petunia

Det finns massor av spännande, glittriga, skimriga, komplexa godingar i min låda med otestade lack. Men det finns också en del lack som jag kategoriserar som felköp. Eftersom jag köper nästan alla lack på nätet så har jag ju inte sett dem i verkligheten förrän jag packar upp dem ur paketen och då händer det ganska ofta att jag lägger pannan i djupa veck och undrar för mig själv: "varför beställde jag det här?".

Men de lacken måste ju också testas någon gång, eller hur? Och även om de är tråkiga så in i döden så ämnar jag dela dessa med er.

Orly Pure Petunia är ett av dem.

Pure Petunia släpptes med vårkollektionen Bloom i våras. Jag trodde att det skulle vara lite mindre dämpat än vad det är. Det är ett rödtonat lila krämlack. Varken mer eller mindre. Jag gillar tyvärr inte alls färgen. Det är bara trist.

Formulan var i alla fall bra och lättlackad. Det är två lager lack på bilderna.

Mitt betyg: 2/5

Sambons kommentar: "Nja, det där var lite trist."

Brukar ni också göra felköp?

English: I bought Pure Petunia from Transdesign several months ago. When I got it I couldn't understand why. It's a boring shade of redtonad purple. This does absolutely nothing for me. The formula was good however and it only needs two coats.

9 kommentarer:

  1. Fast så tråkigt tycker jag inte att det var! En fin färg!

    SvaraRadera
  2. Huff, ja, noen ganger lurer jeg på hva som feiler meg når jeg ser hva jeg har kjøpt! Har lært på den harde måten at ferskenfarger og skarpe grønnfarger virkelig ikke er meg. Men det går jo alltids an å bytte dem bort, da. :)

    SvaraRadera
  3. Jag brukar oftast vara nöjd med nyanserna, söker ofta efter swatches på internet innan jag beställer nåt från webshopar också. De vanligaste orsakerna till att jag är missnöjd brukar vara att det är hemskt att applicera eller glitterlack i klar bas med alldeles för lite glitterkorn.. Om det är nåt jag ogillar så är det att behöva lacka 4-5 lager innan man fått något sånär tillräckligt med glitter..

    SvaraRadera
  4. Det händer. Men inte så ofta ännu. Det är verkligen så störigt att alla hemsidor bara har bild på flaskan eller en datorgjord bild av hur lacket ser ut. Så kasst! Det säger inte mycket. De kan väl i alla fall ha en beskrivning av färgen...

    Detta var ju ett krämlack, men jag gillade nyansen ändå.

    SvaraRadera
  5. nja, det där var lite...UNDERBART! fan vad snyggt!

    SvaraRadera
  6. Jaaa, jag har gjort samma misstag och köpt lacket i början av året. Har inte testat än:(!

    SvaraRadera
  7. Hahahaha! Ja, det är vi kompulsiva näthandlartjejer som sitter med våra "eh? hur tänkte jag nu-flaskor" och skakar våra huvuden. Det där lacket var verkligen galet trist. Försår att du blev besviken när du packade upp det. Jag har upplevt samma sak så många gånger. Dessutom lever jag lite farligt och chansar hej vilt på t.ex Cherry Culture ibland, och liknande webshoppar med extremt usla färgkartor eller lackbilder. Jag tror mina flesta totala felköp har varit Sinful Colors. En gång i tiden hade Cherry Culture nga bilder på färgerna alls utan bara namnen på lacken och då köpte jag Starry Night bland annat. Den förväntade jag mig, utifrån namnet, att skulle vara mörkblå med silverglittter typ. Den är ljusrosa. Fördelen är att man kan skänka bort skiten till andra och köpa några nya till sig själv istället.

    SvaraRadera
  8. Mia: Nja, jag tycker det är trist. Men jag har några andra lack i samma färgskala som jag tycker är fina. :-)

    Solveig: Skönt att höra att jag inte är ensam! :-)

    Maria: Jag kollar också oftast swatches innan jag gör en beställning, men ibland chansar jag vilt. :-)

    adk: Kul att höra att någon gillar det! :-)

    Aila: Hoppas att du gillar ditt bättre!

    Sminkan: Ja, jag brukar också göra så ibland, särskilt hos Cherry Culture. Det är spännande att se vad man får, även om man ibland blir besviken. :-)

    SvaraRadera
  9. Oja. Felköp finns det allt en del. De flesta av mina felköp är lack som drar mer åt rött än vad jag trott baserat på bilder i shopparna.. Så blir det internet, men jag är ändå förbaskat glad att det finns :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!