söndag 18 juli 2010

BB Couture Catalina Cutie

I kväll kom jag hem från en avkopplande helg på min systers torp. Jag hade tänkt att måla naglarna där, men det blev ingen tid över för det. Men nu har jag i alla fall tagit bort Brights Power och lackat nytt. Det blev Catalina Cutie från BB Couture.

Catalina Cutie är ett korallfärgat jellylack med vackert iridiserande, finkornigt glitter i guld och grönt.

Efter två lager tyckte jag att det såg hemskt ut. På bilderna har jag hela fem lager och det är fortfarande inte opakt, men jag gillar det faktiskt. Det är finare i verkligheten än på bilderna. Formulan var bra, inte för tunn eller för tjock utan helt perfekt.

Det är en "safe" färg, något jag normalt inte brukar falla för. Jag tycker faktiskt Catalina Cutie är riktigt söt.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Det är lite mjäkigt. Det är lite somrigt, men inte på det där glada sättet."

BB Couture kan ni köpa hos Overallbeauty.com. Jag köpte mina genom Nailmail, som kommer att ha BB Couture som månadens märke igen i januari 2011. Då lär det bli en stor beställning, de har så många fina lack!

English: BB Couture Catalina Cutie is a coral jelly with green and gold iridescent glitter. After two coats I thought it looked awful, but after five coats I actually like it. The formula was perfect, not too thick - not too thin.

6 kommentarer:

  1. Nja, inte så kul. Gillar lite mer färg!

    SvaraRadera
  2. Ibland är det ljuvligt att ha ett lack som är lite "mjäkigt". Att alltid ha starka färger blir ju också vardag och slentrian annars.
    Det är var sött och jag tror jag skulle ha gillat det jag med, men inte efter fem lager... :D

    SvaraRadera
  3. Januari 2011, med utskick i februari =)
    Tycker det var fint jag, men inte fem lager. Kanske ovanpå ett korallack?

    SvaraRadera
  4. EmLa82: Nej, kul är det väl inte. Men ibland vill jag bara ha något som är vilsamt att titta på. :-)

    Sminkan: Exakt så är det! :-)

    Karin: Oops, såg fel. Har ändrat så att det står rätt nu. :-)

    SvaraRadera
  5. Åh, gillar!
    Typiskt ett work safe-lack jag kan ha.

    SvaraRadera
  6. PolishPig: Ja, det skulle nog passa dig som handen i handsken! :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!