lördag 24 juli 2010

Del Sol Day Dreamer

I dag visar jag er Del Sol Day Dreamer, ännu ett lack som ändrar färg i solljus.

Inomhus är Day Dreamer vit med lila flash. Av någon anledning så är jag svag för just vita lack med flash i någon annan färg så mina förhoppningar var rätt höga. Jag tycker det är okej, men inte mer. Det känns lite trist. Och jag ber om ursäkt för den dåliga inomhusbilden, det var dåligt med ljus i torpet den dagen.

Utomhus ändrar det färg till ljust lila som ser ut att dra lite mot grått.

Formulan var tyvärr väldigt skir och lite svårlackad. Det krävdes fyra lager för att uppnå den täckning jag har på bilderna och som ni ser har jag fortfarande VNL.

Day Dreamer är fin, men jag blev inte eld och lågor över det direkt.

Mitt betyg: 2/5

Sambons kommentar: "Det gäller att hålla sig utomhus med det lacket på naglarna."

English: Del Sol Day Dreamer changes color when you step outside. Inside it's white with a purple flash. Pretty but a little too innocent for me. Outside it's a sort of greyish lilac with pretty shimmer. Unfortunately the formula is very sheer, after four coats I still have VNL.

5 kommentarer:

  1. Hmm, va konstigt.. Mitt ändrar inte sig alls i solen o_o

    SvaraRadera
  2. det är ganska sjukt- trollar du? det är ju inte ens i samma färgskala, inomhus vs utomhus. tänk om man hade sådana färger i sina kläder.

    SvaraRadera
  3. Exakt samma upplevelse som jag hade av det lacket. Lite tråkigt och ointressant och ruggigt skirt. Men det byter alla fall färg!

    SvaraRadera
  4. Kajsa: Mitt ändrade färg, men skillnaden är egentligen inte superdramatisk. Båda färgerna är ju rätt diskreta.

    adk: Visst är det en cool effekt? :-)

    Sminkan: Ja, det är ju alltid något. Men jag lär inte plocka fram denna flaska igen. :-)

    SvaraRadera
  5. Jo men min förblir den dära mjölkiga med lila skimmer i sig, ändras inte alls.. Inte ens när jag låter flaskan stå i solen.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!