söndag 4 juli 2010

Barielle Myrza's Meadow

Jag måste säga att jag är lite besviken på Myrza's Meadow. Den ser rätt så fantastisk ut i flaskan, blekt avokadogrönt med hologlitter är inte en kombination man stöter på särskilt ofta. Tyvärr syns glittret, som också är ganska sparsamt, knappt på nageln. Det mesta av glittret drunknar i lacket och gör att ytan mest ser knottrig ut.


Formulan var väldigt, väldigt konstig. Det kändes som att lacka naglarna med lim, lacket var liksom klibbigt i konsistensen. Det flyter inte heller ut och jämnar till sig såsom de flesta lack gör. Men det räcker med två lager för att det ska täcka helt.

Trots detta kan jag inte säga att jag avskyr Myrza's Meadow. Det är bara inte så fantastiskt som jag hade hoppats att det skulle vara. Färgen är kanske inte för alla, men gillar man udda lack så kan man säkert uppskatta detta trots dess svagheter.

Mitt betyg: 2/5

Sambons kommentar: "Jag vet inte, jag tycker mest det ser ut som ett stort 'meh'."

English: My expectations about Myrza's Meadow were high. Way too high, it seems. It's a sort of pale avocado green with some holo glitter. Unfortunately the glitter doesn't come through the polish, it just makes the surface look lumpy. The formula was really weird, it felt like I was polishing my nails with glue.

11 kommentarer:

  1. This is one unique color in my stash that has been untried. But now I'm afraid to use it after reading about your experience with the application. :(

    SvaraRadera
  2. Avocadogrönt var en träffande beskrivning tycker jag. Ingen favorit för mig...

    SvaraRadera
  3. Jag orkar inte med lack som är svåra att jobba med även om de är söta. Jag tror jag ska göra det, men nej.
    Det här hade fin färg men knottrigheten avskräcker.

    SvaraRadera
  4. Åh... Kanske att det var tur att jag inte köpte det ändå. Det såg verkligen helt underbart ut i flaskan, men valde bort det för att det var grönt. Nu har jag slutat med sådana dumheter dock och väljer gärna grönt också.

    SvaraRadera
  5. Bellebathandbeyond: I really hope your experience will be different than mine! Looking forward to reading your review. :-)

    Mia: Nej, är nog många som inte förstår sig på denna typ av färg. :-)

    Sminkan: Nej, jag är nog egentligen likadan. Om färgen är fantastisk, men formulan suger brukar jag tro att jag ska orka använda det lacket igen, men det händer typ aldrig. :-)

    Sarah: Nej, du behöver inte ångra att du inte köpte denna. Kul att du börjat uppskatta grönt, det är verkligen en av mina favoritfärger! :-)

    SvaraRadera
  6. nja det va inget färg för mig,men kul att testa ivarjefall!!

    SvaraRadera
  7. Låter ju som en helmärklig formula! Jag tycker annars att färgen är fin, men har lite svårt att komma fram till huruvida jag anser att glittret egentligen tillför så mkt.

    SvaraRadera
  8. Huff nei, denne likte jeg ikke i det hele tatt! Minner meg om galle, og det knudrete glitteret får den til å se ut som en piggete kaktus! Beklager. :/

    SvaraRadera
  9. Nog för att jag gillar grönt men denna...hm. Jag vet inte. Den är för blek för min smak, tror jag. Jag valde bort den till fördel för June Bug. Har inte testat den än men det kommer nog inom kort. Verkligen knäppt med formulan :o

    SvaraRadera
  10. Ledsen, jag gillar grönt mycket, men det där påminner mig om Näcken. Kondomen alltså. Grönt och knottrigt. Huga!

    SvaraRadera
  11. Ingegerd: Nej, det är som sagt inte en färg som går hem hos alla. :-)

    Solveig: Nej, det här är inte ett helt lyckat lack. Inte något av Barielles bästa.

    Pamsan: Hoppas att formulan på June Bug är bättre!

    Mrs Data: Hahaha! Du har ju helt rätt! :-D

    SvaraRadera

Kommentera gärna!