fredag 2 juli 2010

10 saker ni inte visste om mig

Söta Badbomben gav mig en utmaning för ett tag sen, att avslöja tio saker om mig som ni inte redan vet. Det tog sin lilla tid att komma på tio saker, men nu är jag klar.

1. Jag är livrädd för myror.
Jag har haft fobi för myror sen jag var liten. Numera klarar jag att se en myra. Men är de fler än en på samma plats börjar hjärtat slå fortare och om det är riktigt många springer jag därifrån. Sambon har bevittnat några mindre charmiga flykttillfällen.

2. Jag har dubbla tårkanaler i ögonen.
Det fick jag veta av en ögonläkare som var mycket fascinerad av detta. Och jag tror ingen kan gråta så ymnigt som jag. Tycker alltid att det är jobbigt att gråta på bio eftersom jag blir plaskblöt i hela ansiktet.

3. Jag tycker om att spela poker.
Jag älskar spänningen och att läsa mina motspelare. Favoritspelen är Texas Hold'em och 5 card draw.

4. Jag har inte sett min naturliga hårfärg sen jag var 13.
Nu har jag varit mörkhårig i många år, innan dess hade jag olika nyanser av rött. Egentligen är mitt hår råttfärgat.

5. Jag har aldrig gjort en armhävning. Tro mig, jag har försökt! Så kallade "tjejarmhävningar" går bra, men jag har aldrig klarat att göra en riktig. En sommar tränade jag med PT och han trodde mig inte när jag berättade, han sa att jag måste göra helt fel. Men när jag visade honom så tyckte han att det såg ut som att jag gjorde rätt. Men det går liksom inte. Haha!

6. Jag gör världens godaste banoffiepaj.
Guds gåva till oss som älskar sötsaker. Pajskal med valnötter, kola, bananer, vispad grädde och choklad. Sambons favorit.

7. Jag är mörkrädd. Sen jag och sambon träffades tycker jag att det är lite svårt att sova själv. Jag inbillar mig alltid att det är någon i lägenheten och väntar därför med att gå och lägga mig tills jag är jättetrött och vet att jag kommer att somna fort. Men om sambon är hemma är det inga problem.

8. Jag gick ut gymnasiet med åtta IG. Jag var enormt skoltrött. Verkligen helt enormt skoltrött. Så jag skolkade en massa. Det enda ämnet jag tyckte var roligt var svenska. Så efter gymnasiet fick jag läsa in en himla massa poäng på KomVux innan jag kunde söka till journalistutbildningen.

9. Jag såg Twilight fyra gånger på bio. Om jag verkligen älskar en film så måste jag personligen se till att mina vänner också kommer iväg och ser den. En annan favoritfilm är Crash som jag såg fem gånger på bio.

10. Jag älskar att vara sjuk i influensan. Det är så himla mysigt. För det första så behöver man inte ha dåligt samvete för att man är hemma från jobbet om man har 39,7 i temp. För det andra är det hur skönt som helst att ligga i soffan och glida in och ut ur febersömn. Tyvärr drabbas jag alldeles för sällan.

Det var det.

Jag utmanar följande underbara bloggerskor att avslöja tio saker om sig själva:

Claws in Color


Emma P och Sminkan

Nailin' It!

12 kommentarer:

  1. Sjukt roligt att läsa såna här random fakta om en bloggare man läser flitigt! <3

    SvaraRadera
  2. OH, har du recept på pajen? :o)

    Och det verkar som du inte har haft influensa så mycket, eller har du glömt de dåliga sidorna? Som att huvudet håller på att sprängas, muskelsmärtor, näsan är antingen helt stoppad eller rinner som en öppen kran, och halsen gör så ont så man inte kan äta? :) Du ska vara glad! :)

    SvaraRadera
  3. Lyllos dig som inte behöver va flunssig så ofta, själv får jag flunssa sisådär varannan månad, i tid och otid... Har en flunssa just nu faktiskt, inte ens om somrarna håller dom sig borta.. :(

    SvaraRadera
  4. Jag har inte influensa så ofta. Senaste gången jag hade det var 2006 och fy satan vad sjuk jag var! Hostade till jag kräktes, halsen kändes som en stor värkande tennisboll och jag var helt väck av febern, orkade knappt upp ur sängen ens för att gå på toa. Usch och fy! Nej tack - hade hellre jobbat! LOL!

    Är du säker på att du pratar om influensa och inte vanlig förkylning? Haha!

    Det där receptet skulle jag också gärna ha?

    SvaraRadera
  5. Jag igen, sorry. Men jag såg detta:

    http://www.youtube.com/watch?v=RQkjINkr8B0

    Vad tycker du om den idén?? :) Kreativt, men vitsen? Fast kanske för någon som har så många lack som du?

    SvaraRadera
  6. Kajsa: Ja, jag brukar också gilla att läsa sådana här listor. :-)

    Viktoria: Klart jag har receptet, ska bjussa på det någon dag! Nej, jag drabbas sällan av influensa. Riktig influensa har jag nog bara haft två gånger i vuxen ålder. Förkylningar drabbas jag däremot av ett par gånger om året.

    Maria: Stackare! Jag skulle gärna drabbas av flunsan någon gång om året, men kanske inte hela tiden. Då skulle man ju aldrig få något gjort. Krya på dig! :-)

    Kajalpennan: Recept kommer! :-)

    Mia: Jag har haft influensa två gånger i vuxen ålder och jag tänker tillbaka på de veckorna med värme. Jag tycker verkligen att det är mysigt! :-D

    Kollade in länken. Det såg ju väldigt praktiskt ut. Men det är något med sådana där lösnaglar som är lite läskigt, tycker jag. :-)

    SvaraRadera
  7. Men va kul! Såg ju att du utmanat mig. Jäj. Ska genast knåpa ihop en lista. Några punkter är rätt lika på. :)

    SvaraRadera
  8. Vad roligt att läsa mer om dig! och kul med en utmaning:) Har börjat snickra på mitt inlägg liute smått, men det blir ju svårare för varje sån här utmaning:)

    SvaraRadera
  9. Har du dubbla utgångskanaler också? Alltså de som sitter i undre ögonlocken närmast näsan? Vore coolt!

    SvaraRadera
  10. Emma P: Ser fram emot att läsa några fakta om dig! :-)

    Stifis: Jag har ingen aning faktiskt. Han sa bara att jag hade dubbla tårkanaler och gick och hämtade några läkarkandidater för att visa dem. :-)

    SvaraRadera
  11. Okej, bara funderade :)
    Tårkanalerna är prickarna du har längst in på slemhinnan på undre ögonlocket (de leder in till näsan och är bovarna till varför man blir så fruktansvärt snorig när man gråter), medan tårkärtlarna sitter ytterst strax under ögonbrynen.

    Verkar skithäftigt :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!