måndag 26 juli 2010

China Glaze Flyin' High

Jag trodde jag hade gått igenom de lack från China Glazes Up & Away-kollektion som jag köpte i vintras, men det visar sig att det hade jag ju inte alls. Flyin' High och pastellgula Lemon Fizz ligger fortfarande kvar i lådan med oprövade lack.

Flyin' High är ett turkost lack som drar något mer åt grönt än vad bilderna antyder. Det är också lite mer dämpat.

Formulan var riktigt bra och det täckte med två lager.

Flyin' High är en superfin sommarfärg, men kanske inte så väldigt unik. Men när jag gjorde en supersnabb koll i samlingen hittade jag faktiskt ingen dupe.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Den är lite ovanlig och lite häftig."

English: I thought I had swatched all of my polishes from the Up & Away collection, but it turned out I hadn't. Flyin' High is a very summery shade of turquoise, but it's a little more green than the pictures suggest. It's also a little less bright. The formula was spot on and I only needed two coats.

11 kommentarer:

  1. Finfint! Nyansen verkar inte helt olik mitt Hello Kittylack. Supersnygg turkos, helt enkelt!

    SvaraRadera
  2. Det ser fint ut! Jag är lite svag för turkosa lack. De ser ofta lugna och harmoniska ut om de är lite dämpade och blir så pigga och fina om man får ett lite mer skarpt turkos.

    SvaraRadera
  3. Riktigt snygg ju! Har fortfarande bara lyckats skaffa mig ett lack från Up & Away men funderar på några till. Den här ligger bra till. Har knappt lagt märke till lacket innan men nu fick jag minsann upp ögonen. :)

    SvaraRadera
  4. Roligt att "hitta" lack i lådan:) Det här ser väldigt fint ut.

    SvaraRadera
  5. Hej,

    Såg att du i tidigare inlägg skrev att transdesign startat med sina flat rate till sverige igen, vet du om det är samma pris (18$) och samma storlek (9 lack) fortfarande eller om de gjort om på det?

    SvaraRadera
  6. Kerstin: Ja, den är jättefin!

    Sminkan: Jag gillar också turkost, det är verkligen en glad färg.

    Pamsan: Jag älskar verkligen Up & Away, tycker de flesta lacken är ursnygga! :-)

    SminkJante: Ja, jag kan inte påstå att jag har stenkoll på vad som finns i mina lådor. :-)

    Anne: Ja, det kostar fortfarande 18 dollar för den lilla som tar nio lack.

    SvaraRadera
  7. Tack! Det var ju riktigt goda nyheter :D

    SvaraRadera
  8. Anne: Eller hur! Jag fick nästan en tår i ögat när jag fick veta, haha! :-)

    SvaraRadera
  9. Veldig søtt og sommerlig! :)

    SvaraRadera
  10. Ang Transdesign:

    Jag försökte beställa från TD igår kväll, lycklig som jag var över ryktet om deras återkomst ^^
    MEN jag kunde inte välja Flat Rate Box för $18!
    Det billigaste alternativet var runt $47..!
    Så det där verkar ju mystiskt.
    Blev himla ledsen, vill ju ha lite Vintage Vixen.. Mejlade dem och hoppas på en lösning.

    SvaraRadera
  11. Solveig: Jag håller med. :-)

    Andrea: Nej, flat rate-boxen finns inte med som alternativ bland shipping-alternativen. Man får skriva i comments-rutan "please use flat rate box" så fixar de det. :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!