torsdag 8 juli 2010

Sephora by OPI Skinny Jeans

Skinny Jeans är det andra lacket från Sephora by OPI som jag testar. Men medan jag älskade Leaf Him at the Altar kan jag inte påstå att jag känner samma kärlek för Skinny Jeans.

Det är ett turkost lack med grönt skimmer. Det låter vackert. men jag tycker inte att slutresultatet är så imponerande. Jag slarvmålade på det så det ser för jäkligt ut, ber om ursäkt för det.

Formulan var tunn och skir. Efter tre lager har jag fortfarande ett par kala fläckar, men jag orkar inte måla ett fjärde lager.

Mitt betyg: 3/5

Sambon kommentar: "Det är för jävla fint. Riktigt fint!"

English: Skinny Jeans by Sephora by OPI is a turquoise polish with green shimmer. Sounds awesome, right? But for some reason I'm not feeling so much love towards Skinny Jeans. The formula is thin and sheer. After three coats I still have some bald patches.

9 kommentarer:

  1. Jag håller med sambon. För jävla fint. Kallar du det där "slarvmålning", så där fint får inte jag till det hur ordentligt jag än målar.

    Trist dock att lacket inte täcker ordentligt.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det var jättefint! En sån färg man blir lugn av att titta på, fast med det lilla extra. :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också det var jättefint.

    SvaraRadera
  4. Nja, inte min favorit heller. Jag gillar ananrs turkosa lack en hel del.

    SvaraRadera
  5. du får alla färger att se självklara ut, jag vet inte vad du gör.

    SvaraRadera
  6. Mia: Ja, färgen är ju egentligen fin, men av någon anledning tycker jag inte lacket känns helt hundra. Konstigt det där. :-)

    Anneli: Härligt att det verkar gå hem hos andra åtminstone! :-)

    Sarah: Vad bra att det finns andra som uppskattar det då! :-)

    Sminkan: Jag brukar också gilla turkost, kan inte riktigt sätta fingrarna på varför jag inte riktigt gillar det här?

    SvaraRadera
  7. Fint men inte så att jag måste ha det.

    SvaraRadera
  8. jag tycker det ser vackert ut, trist att det var lite crappig formula...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!