söndag 25 juli 2010

OPI Swiss collection - krämlacken

Det var ju ett tag sen jag swatchade skimmerlacken i den kommande höstkollektionen från OPI, Swiss Collection. Nu har jag krämlacken åt er.

William Tell Me About OPI. Mörkt auberginefärgat och helt fantastiskt vampigt. Den här färgen är inte unik på något sätt, men jag älskar den här typen av nyanser till hösten. Formulan var helt perfekt. Två lager räcker för full täckning. Det är dessutom högglansigt även utan topplack. Jag gillar!
Sambons kommentar: "Lite för goth för min smak."
English: This is a gorgeous dark and vampy shade of aubergine. Not all that unique, but very appropriate for fall. The formula was awesome and it only needed two coats.

From A to Z-urich. Bärigt röd och ingen färg jag skulle se åt två gånger. Den är ett säkert kort, absolut, men lite tråkig. Formulan och opaciteten var dock kanon. Ett lager räcker egentligen, men jag lackade två ändå.
Sambons kommentar: "Jag blir sugen på hallon när jag ser den här. Jättefin."
English: This is a berry kind of red. Sweet, but a little boring. It was very opaque though, you only need one coat.

Color So Hot It Berns. En lysande röd skönhet. Jag älskar den här sortens röda lack. Det finns dock massor av liknande lack där ute. Men om du är på jakt efter ett riktigt fint rött lack kan jag absolut rekommendera detta eftersom formulan är kanon och två lager räcker. Eller egentligen räcker det faktiskt med ett lager, men jag lackade två lager i alla fall.
Sambons kommentar: "Rött är rött. Den är fin."
English: This is a really bright red with an excellent formula. You can actually get away with just one coat but I used two. I think this is my favorite shade of red, though there are a lot of similar polishes out there.

Just A Little Rösti At This. Mörkt röd som drar något åt brunt. En klassisk höstfärg som jag tror kommer att falla många på läppen. Men inte heller denna är särskilt unik. Formulan var bra och två lager krävs för full täckning.
Sambons kommentar: "Den där gör ingenting för mig."
English: This is a darker hue of red wich leans a little brown. A classic fall shade, but again, not very unique. This is a two-coater.

Ski Teal We Drop. Mörkt tealfärgat och en dämpad nyans. Det här är nog min favorit bland krämlacken. Väldigt vacker! Som en dröm att måla med och också här räcker det med två lager.
Sambons kommentar: "Jag gillar det där, det är lite aqua-aktigt. Men den hade gärna fått var lite mer grön."
English: A dark, muted teal. I think this is my favorite among the cremes. The formula is spot on and two coats is enough.

I'm Suzi & I'm a Chocoholic. Också en mörkt röd som drar åt brunt, bara någon eller ett par nyanser mörkare än Just A Little Rösti At This. En fin höstfärg, men man har sett det förut. Formulan är bra liksom hos alla de andra lacken och två lager räcker.
Sambons kommentar: "Den är fin, jag gillar den bättre än Just A Litte Rösti At This. Jag kanske är på bättre humör."
English: This is almost the same color as Just A Little At This, only one or two shades darker. A nice fall shade, but you've seen it before. Good formula and this is also a two-coater.

Jag är glad över att samtliga av krämlacken klarar sig med två lager (vissa kräver som sagt endast ett). Mina favoriter är Ski Teal We Drop och William Tell Me About OPI. Det är lite trist att det är så mycket rött bland krämlacken, men där bjöd åtminstone skimmerlacken i kollektionen på en större variation.

Jag såg igår att man kan köpa Swiss-lacken hos Transdesign, som glädjande nog åter erbjuder leverans med flat rate-boxar. I Sverige släpps de i butik i augusti.

Här kan ni spana in mina swatches av skimmerlacken!

Vad tycker ni om krämlacken i Swiss-kollektionen? Är det några ni är sugna på? Är det för mycket rött?

9 kommentarer:

  1. From A To Z-urich var finast tyckte jag. Men jag vill inte ha nåt av lacken.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar samma två som du men beställde inte något krämlack. Satsade på fyra skimmer när jag beställde för några dagar sedan.

    SvaraRadera
  3. det finns inget som heter "för mkt rött", tjejen.
    so hot & rösti- jesus, jag trillar ur soffan. tack.

    SvaraRadera
  4. Skimmerlacken är ju betydligt bättre och är inte Ski teal we drop rätt så likt MAC Blue India?

    SvaraRadera
  5. nej jag är inte sugen, jag tycker de känns tråkiga. Förresten är jag inte riktigt redo för höstlack än, ska beställa zoya sparkle när jag har fått lön:)

    SvaraRadera
  6. Sarah: Hehe, vi tycker helt olika vi två! :-)

    Sminkan: Ja, det finns helt klart fler måsten bland skimmerlacken.

    EmLa82: Jag tycker faktiskt att de är väldigt olika. Blue India är mycket mer blå. Ska se om jag kan fixa en jämförelse!

    Emma P: Åh, jag är också sugen på Sparkle, har ju bara Ivanka, men vill ha åtminstone 2-3 till.

    SvaraRadera
  7. Ja, till hälften har vi olika smak iaf. Men jag har hela Sparkle kollektionen, så där är vi allt lite lika.

    SvaraRadera
  8. Ski teal we drop ser verkligen fint ut!

    SvaraRadera
  9. I LOVE me some dark polishes! The gloss on the WTMAO is amazing :) I featured it on my blog and thought I would come and give you a heads up.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!