torsdag 29 juli 2010

Barielle Falling Star

Ett blått lack med kopparfärgat glitter. Vilken underbar kombination! Barielle Falling Star släpptes med All Lacquered Up-kollektionen hösten 2009.

Jag tycker verkligen att det här lacket är något alldeles extra. Tyvärr gäller inte det formulan. Den var ganska tjock och lite seg i konsistensen. Den ville inte heller jämna ut sig på nageln. Det krävdes tre lager för full täckning. Men det var värt mödan, vill jag säga.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Den är helt okej, men den där effekten är inte så jädra kul."
English: I love the combination of blue with copper glitter. It's a beautiful polish, but I didn't really like the formula. It was thick and a bit tricky to apply. I needed three coats to make it opaque.

7 kommentarer:

  1. Nja, inte riktig min cup of tea :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du gillar det. Har läst på några bloggar att de varit besvikna och jag vill så gärna att det ska vara bra. Ser väldigt fint ut på dig.
    Vår samling känns ganska lik emellanåt. :)

    SvaraRadera
  3. Jag gillar Falling star, det är liksom ett riktigt ovanligt lack, iaf i min samling.
    Var glatt överraskad när jag använde mitt för några veckor sen, att glittrer applicerades jämnt och inte patchy. Hatar sånna lack som gör det :)

    SvaraRadera
  4. Jag är kluven. På ett sätt är det ascoolt med koparglittret och en snygg blåfärg, på ett sätt är det lite "prickigt" och glittret glittrar liksom inte så mycket som jag vill. Formulan var rätt hemsk. Kommer dock använda det igen.

    SvaraRadera
  5. Jag älskar min Falling Star, tycker att den blå färgen är helt fantastisk och gillar den annorlunda effekten av kopparglittret.
    Hmm jag tyckte inte att mitt var tjock och segt men håller med om att de behövs 3 lager för att få täckning.

    SvaraRadera
  6. EmLa82: Jag har förstått att inte alla skönhetsbloggare känner som jag inför det här lacket. :-)

    Pamsan: Jag har ju tyckt att det ser rätt så fantastiskt ut på alla bilder jag sett, förstår inte varför man inte gillar det. Och ja, våra samlingar är nog ganska lika! :-)

    Kajsa: Håller med om att det är ovanligt och det är alltid ett plus i min bok. :-)

    Sminkan: Nej, glittret är inte särskilt glittrigt, men det stör mig faktiskt inte. Jag gillar effekten i alla fall. :-)

    Lina: Jag gillar också den annorlunda kombon av blått och koppar. Så snyggt!

    SvaraRadera
  7. Det ser nästan ut som en blå himmel med stjärnor på :) Tycker det ser snyggt ut, lite annorlunda!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!