fredag 30 juli 2010

Color Club Wham! Pow!

Neonorangea Wham! Pow! fick bli det första lacket att testas från senaste Nailmail-leveransen. Lacket släpptes med sommarkollektionen Poptastic och är riktigt lysande orange och det är nästan exakt samma nyans som på trafikkoner.


Jag tycker ofta att neonlack har problem med formulan. Det gäller som tur var inte denna. Color Club gör verkligen lack av kanonbra kvalitet och Wham! Pow! har en riktigt bra formula. Till och med första lagret blir jämnt och fint och om du inte bryr dig om VNL räcker det faktiskt med två lager. Jag ville dock bygga lite opacitet så jag körde på tre lager. Som alla neonlack torkar det till en matt yta så ett topplack är ett måste om man vill ha glansiga naglar.

Jag älskar den här färgen! Det ser så glansigt och läckert ut på nageln.

Mitt betyg:
4/5

Sambons kommentar: "Av alla neonfärger är orange det jag gillar minst, men det är fortfarande snyggt."

English: Wham! Pow! from the Poptastic collection is a an awesome traffic cone orange. Unlike many other neons the formula on this one is terrific. If you don't mind VNL you only need two coats, but I did three to build opacity. Like all neons it dries matte so a topcoat is a must if you want shiny nails.

10 kommentarer:

  1. Coolt! Orange lack är alltid uppiggande =)

    SvaraRadera
  2. Så fräsigt! Fasen också, vet att jag valde bort detta för att jag redan hade ett neonigt orange. De är inte alls lika ser jag nu. Jag gillar verkligen orange och detta lacket kan man absolut inte missa :D.

    SvaraRadera
  3. Herlig farge! Virkelig en oppsiktsvekkende neglelakk. :)

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Ja, det är en färg man blir glad av. :-)

    Pamsan: Ja, jag har några neonorangea lack sedan tidigare, men ingen som ser ut så här. :-)

    Solveig: Ja, den lyser verkligen! :-)

    SvaraRadera
  5. Color Club är ett favoritmärke för mig. Så himla bra lack och skön pensel. Älskar att lacka med dem.
    Det här var en härlig färg och jag gillar ju orange mest av alla neonfärger så jag är inte överens med din sambo idag. :D

    SvaraRadera
  6. Jag är helt förälskad i denna färg och den rosa som jag oxå köpte. Men bäst av alla var den orange, supersnygg!

    SvaraRadera
  7. Sminkan: Ja, jag älskar också Color Clubs lack. Vet inte om jag någonsin testat något som varit dåligt.

    Iminarödastövlar: Jag gillar också orangea lack! :-)

    SvaraRadera
  8. Åhh vilken färgklick, där har vi ett lack som verkligen syns minsann! Orangea neonlack är inte min favorit heller men det här gillade jag verkligen :)

    SvaraRadera
  9. Beställde just ett sånt här lack på eBay för 50 pix, så jäkla nice. Älskar eBay! Och vet du - innan jag klickade på "Köp" så läste jag din recension... så, - bra skrivet! ^^

    SvaraRadera
  10. Lillasyster: Vad roligt att du blev inspirerad! :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!