söndag 23 december 2012

Orly Sashay My Way

Dan före dopparedan och jag har inte en enda julig manikyr att visa er. Men imorgon ska jag såklart visa årets julmanikyr, jag tror att jag bestämt mig för vad det blir. Här är i alla fall Orly Sashay My Way, det är tre lager ovanpå ett kalltonat guldlack, OPI Glitzerland. Jag var inte alls nöjd med den här manikyren utan den åkte av med detsamma.

Sashay My Way består av guldtonade prisamtiska hexagoner och strängglitter i samma färg, allt i en ofärgad bas. Tyvärr gillar jag det inte alls i den här kombon, kanske hade det funkat bättre över svart? Tyvärr tror jag inte att jag kommer att orka plocka fram det igen, jag fick inga positiva känslor för det alls.


Formulan är väldigt tjock och det är svårt att styra vart glittren hamnar, man får hålla på och dutta en himla massa om man vill ha en någorlunda jämn fördelning över nageln. Och sånt orkar jag sällan med. Med tanke på de många lagren ville de heller inte torka riktigt, trots Seche Vite.

Mitt betyg: 2/5

Nej, jag föredrar helt klart Monster Mash framför detta.

Orly Sashay My Way was released with the Flash Glam Fx collection and is made out of golden prismatic hex and string glitter, all dispensed into a clear base. Here I've layered three coats on top of OPI Glitzerland. The combo isn't great. I should have put it over a black creme instead. 
The formula is thick and due to the many coats I had to do, the drying time is long.

14 kommentarer:

  1. Nej, i mina ögon blev det alldeles för rörigt. Och sen är det strängglitter i som jag har supersvårt för.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, rörigt var ordet. Blev inte alls förtjust.

      Radera
  2. Njaa, tycker att allt blev alldeles för mycket samtidigt. Kommer inte komma hem till mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag känner att jag hade kunnat hoppa det här.

      Radera
  3. Jag gillar´t! Lite konstigt men snyggt!

    SvaraRadera
  4. Hej! Du verkar ju super på nagellack, minst sagt. Jag ska investera i ett "perfekt" rött lack, och tänkte att du kanske har en favorit? Klassiskt rött, utan metallic eller glitter. Varken ljust eller mörkt. Helst från Essie, China Glaze eller OPI. Tack för en superblogg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En av mina favoriter i den röda kategorin är China Glaze Hey Sailor - det är galet snyggt! Det är nog mitt hetaste tips. :-)

      Radera
  5. Jag tyckte faktiskt detta var supersnyggt, älskar det! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillar det! Själv ryser jag lite när jag ser bilderna. :-)

      Radera
  6. Hade klart blivit snyggare över svart, men det ser väldigt tjockt och konstigt ut så jag tror inte man hade blivit nöjd ändå, inte jag i alla fall... Men men . Ser fram emot julmanikyren imorgon! Ha en bra julafton!<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag hade förmodligen inte gillat det över svart heller. Det hade nog blivt bättre än detta, men inte så bra att jag hade tyckt om det. God jul på dig och hoppas att du haft en toppen-julafton! :-)

      Radera
  7. I Orlys annonser är det över naturell eller vit (vill jag minnas) Då tycker jag den ser bra ut. Står i min låda orörda så jag kan inte rekommendera av egen erfarenhet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kanske hade det blivit bättre, men jag känner inte alls för att plocka fram flaskan igen...

      Radera

Kommentera gärna!