söndag 30 december 2012

Mina 20 favoritlack 2012

Så var det dags igen! Dags att utse mina 20 favoriter från det gångna året. Det här inläggen hör till de roligaste att skriva faktiskt, även om det galet svårt också.

I år gör jag en förändring. De tidigare två åren då jag har gjort detta har bara lack som faktiskt släppts under det gångna året fått vara med. I år tänkte jag i stället välja bland alla lack jag hunnit testa under 2012, oavsett när de släpptes.

Dåså. Här är mina 20 favoriter från 2012.








 

¨








13. Zoya Song.











Att Surfin´For Boys skulle bli årets etta var tämligen självklart. Det är det i särklass mest använda lacket i år. Det satt på tånaglarna mer eller mindre hela sommaren och jag återkom till det i vanliga manikyrer titt som tätt också.

I övrigt tycker jag att det varit ett riktigt fint lackår. Hoppas på att nästa år blir lika bra!

Vilka har varit era favoritlack i år?

Here's my top 20 favorite polishes that I've tried during 2012. Which ones are  your's?

16 kommentarer:

  1. Stod och höll i Lady Luck på HM och köpte den ännu en gång inte.. Måste bli ändring på detta.

    Många härliga lack på din lista :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den måste du skaffa! Den är ju nästan gratis också, så det finns inga ursäkter. :-)

      Radera
  2. Åh guud jag gillar verkligen allihopa!! Skitsnygga!! Vilken suverän lista. :-)

    SvaraRadera
  3. Underbar lista. Har flera på din lista som jag inte har provat. Ser fram emot att testa dessa nästa år. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har ju också massor av inköpta snyggingar i lådorna som jag inte hunnit testa i år. Framför allt holosar. Längtar tills vi får mer sol så att det blir lättare att ta sig an dem. :-)

      Radera
  4. Var några med där som kändes jobbiga för mig att stryka från min egen lista. Och ytterligare några jag kanske ska försöka lägga vantarna på 2013. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen svårt att stanna vid 20 lack. Men ibland får man vara tuff! :-)

      Radera
  5. En topplista full av skönheter! Jag förstår att du valt dem för alla är fantastiskt vackra. Jag har för dålig distans till årens släpp så för mig är en all-time-favourites lättare att göra av någon anledning. Förmodligen för att man måste tänka djupare om man ska komma ihåg när man testade ett visst lack och så än om man rycker tjugo namn ur minnet bara. Man får inte börja tänka när man gör listor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle nog tycka att det var en miljon gånger svårare att sätta ihop en all-time-favorites-lista faktiskt. Tror inte det skulle gå! :-)

      Radera
  6. Vi är ju inte inriktade på samma färgskala du och jag även om jag gillar många på din lista. Men jag njuter av dina vackra bilder:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att det är lika kul att se de här listorna oavsett om man har lika eller olika smak. Det är roligt att se vad andra går igång på helt enkelt. :-)

      Radera
  7. Massa snyggingar, där är flera lack som jag antingen inte testat ännu eller inte köpt än, så jag har en del att se fram emot. Surfin' For Boys lär dyka upp på min lista också när jag väl får ihop den =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är så underbar! Måste klicka hem en back up så att jag inte riskerar att stå utan. :-)

      Radera
  8. Superbra lista! Av de jag har testat ovan så är American Apparel Neon Green en personlig favorit.
    Efter att ha sett dina underbara bilder så är jag mycket sugen på alla jag inte testat! Verkligen superfina allihopa!
    Ha ett bra 2013! :-)

    SvaraRadera
  9. Extremt många fina saker på den här listan! Jag älskar fortfarande att se neon på andra även om jag själv inte är så superbekväm i den ännu, men jag känner att jag mjukar upp mer och mer. ;D

    SvaraRadera

Kommentera gärna!