fredag 7 december 2012

China Glaze It's a Trap-eze!

China Glaze It's a Trap-eze är så fredagslämpligt som ett lack bara kan bli! Det här är fest och lycka upphälld på flaska.

Basen är ljust, ljust grå och sen finns här massor av hexglitter i två storlekar och i en uppsjö av mjuka pastellfärger. Här finns grönt, blått, orange, rosa, lila, silver och guld. Glittret drunknar inte i basen utan lägger sig fint ovanpå. Så himla tjusigt! Jag bar det i tre dagar och tröttnade inte en sekund på att titta på det.



Formulan är lite tjock, men jag upplevde inte lackningen som problematisk. Tre lager krävdes för att det skulle täcka helt. Precis som många andra glitterlack så äter det överlack som om det inte fanns en morgondag. Tre lager Seche Vite blev det till slut.

Mitt betyg: 5/5

China Glaze It's a Trap-eze is a perfect, happy friday polish! A very light grey base with hex glitter in two sizes and in every color imaginable. There's green, blue, red, pink, purple, silver, gold and orange. I wore it for three days and didn't get tired of looking at it. 
The formula is pretty thick, but I found it quite easy to use. You get complete coverage with three coats.

35 kommentarer:

  1. Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag gillar det här eller inte. Men är ändå sugen på att köpa det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker absolut att det är värt att skaffa och jag tror du skulle gilla det. :-)

      Radera
  2. Det där är ju bara galet. Jag kollade lite på det inför senaste beställningnen men bestämde mig för att Nej...inte min grej. Men ju fler swatchar jag ser desto mer osäker blir jag...hehe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså, jag älskar det verkligen! Alla galna glitter går inte hem hos mig, men det här gjorde det verkligen!

      Radera
  3. Fasiken va fint! Jag har börjat fundera på naglarna till nyår.. Har du någon plan där? Jag tänker grått o silver någonting...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ingen plan, men det brukar nästan alltid sluta med glitter i alla fall. :-)

      Radera
  4. Detta är ett måste. Men det blir inte beställning förrän efter jul. Denna väntan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, denna väntan... Längtar också efter att få göra en beställning. :-)

      Radera
  5. Det här kommer jag att klicka hem, tycker det ser superfint ut!

    SvaraRadera
  6. Älskar det här!!! Måste bara ha det!
    Har totalt snöat in på mjölkiga lack av den här typen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här är nog mitt första i den kategorin och jag är helsåld!

      Radera
  7. det ser roligt ut! jag börjar bli mer och mer vänligt inställd till mjölkiga glitter...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tror mjölkiga glitter är min grej faktiskt. :-)

      Radera
  8. Trodde inte jag skulle gilla detta nåt vidare men det gjorde jag. Det är lite så där härligt galet och knäppt:) Ser jättefint ut på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Galet, men ändå på rätt sida gränsen. :-)

      Radera
  9. Väldigt fint lack! Älskar glitter av olika slag, men dem är ju så svåra att få bort....tips för att slippa kämpa i timmar tas vänligen emot. Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Googla foliemetoden, den underlättar glitterborttagning något enormt!

      Radera
  10. Det här är superfint!!! Skulle väldigt gärna ha det här lacket...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du måste ha det! Man blir lycklig av det!

      Radera
  11. det där är ju bara ett måste!! urtjusigt! :)

    SvaraRadera
  12. vart köpte du detta lack? :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!