måndag 17 december 2012

China Glaze Water You Waiting For

Förlåt för att det är så dött här. Jag håller på och stressar ihjäl mig och har i princip ingen tid över förrän till helgen. Längtar verkligen efter att få vara lite julledig, då ska jag vila upp mig och äntligen hinna ägna mig lite åt bloggen. 

Nåja, jag passar på att slänga med en rätt kass bild av China Glaze Water You Waiting For från Cirque du Soleil Worlds Away-kollektionen. Det är ett av de vackraste blå glitterlacken jag sett faktiskt.  Blått, grönt och lila glitter i en blå bas. Sinnessjukt fint! Jag är inte helt säker på vilken form glitterkornen har,  men de ser lite oregelbundna ut.

Formulan är ganska tjock, men å andra sidan är det här ett ovanligt täckande glitterlack. Två lager är allt som behövs. Sen behövs det några lager överlack för att få en slät yta, vilket jag inte hann med (ni förstår stressen när man inte ens hinner lacka ett par extra lager med Seche Vite!) utan jag fick nöja mig med ett lager och en knottrig yta.

Knottrig. Det ordet får mig alltid att tänka på kondomer. Konstigt egentligen, jag har personligen aldrig upplevt knottriga kondomer, bara hört att det finns. Nåja. Det har ju inte med något att göra egentligen.

Mitt betyg: 5/5

China Glaze Water You Waiting For may be the prettiest blue glitter I've seen. It's made out of blue, green and purple glitter, all dispensed into a blue base. The colors look gorgeous together and it's super sparkly. 
The formula was pretty thick, but it covers completely in two coats.

21 kommentarer:

  1. Oh nej vad tråkigt att det är så stressigt för dig just nu. Hoppas det lugnar ner sig snart. Lacket måste jag köpa framöver men just nu är det ett litet stopp.

    Ang. knottrig. Tänker också alltid på kondomer och har heller inte upplevt den knottriga varianten. Tycker mest att det verkar obekvämt. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, under julhelgen så blir det förhoppningsvis lugnare. Längtar! :-)

      Radera
  2. Samma här, fast jag gillar mitt jobb väldigt mycket så känns det nästan pest nu, behöver lite ledigt. Snyggt lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar ju också mitt jobb väldigt mycket, men energin är ändå låg. Tror det är vintern som är boven, det är inte min bästa årstid.

      Radera
  3. Åh vad jag längtar tills jag får hem detta lack! Det ser så himla fint ut!!

    Haha, verkar som att alla 70talister förknippar ordet knottrig med kondom! Känns som ett ord från nån reklam :-D

    SvaraRadera
  4. Förstår stressen, har också mycket att göra nu. Sen ska man ju hinna med julen också. Men när det väl släpper så ska iaf jag njuta av ledigheten! :)

    Fint lack, har kollat på det många gånger men trist att det ska äta så mycket överlack (om man hinner;)) för annars är det knottrigt. Jag har nog inte associerat knottror med kondomer men visst. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar ju verkligen julen så det är lite trist att man stressar så mycket i stället för att stanna upp och njuta av den. Men när den här arbetsveckan är slut så... :-)

      Radera
  5. Hihi knottrig för tankarna till kondomer ja ;)
    Det var inte skönare direkt tycker jag. Men gillar namnet Näkken!

    Sjukt fint lack, jag tror jag kommer köpa det.... älskar China Glaze!
    Fast Nicole by OPI har ju ett som är himla likt, fast lite tydligare lila i, som verkar snäppet finare egentligen. Kendall on the Catwalk heter det. Kanske köper båda ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamenvisst ja, det är ju Näkken som är knottrig! :-D

      Radera
  6. Snyggt lack! Det är väldigt likt Nicole by OPI's Kendall on the Katwalk!
    Jag jobbar och stressar oxå halvt ihjäl mig nu... puh... Men om en vecka slappar vi framför Kalle Anka och äter julmat och öppnar paket! ;) Håll ut!! ;)

    SvaraRadera
  7. Påminner mig om OPI:s Gone Gonzo från Muppet kollektionen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker du? Om jag inte minns fel så är den väl betydligt turkosare? Och så är ju glittersammansättningen rätt annorlunda.

      Radera
  8. Jag älskade det också trots den tjocka formulan. Det är ett riktigt fint lack.

    SvaraRadera
  9. Det är nog allitterationen som gör det. jag får samma association nämligen och har heller ingen personlig erfarenhet av knottiga kondomer.
    Kan glittren vara shreds? Det ser alla fall helt underbart ut och jag längtar till mitt paket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kanske är det shreds. Och små, små hexagoner. Kanske. :-)

      Radera
  10. Varje gång jag ser nya swatches på det här lacket så tänker jag att jag MÅSTE ha det men när jag sen ska beställa så finns det alltid andra lack som går före... Men inte en gång till! Vid nästa beställning blir det här mitt - inga fler ursäkter!

    SvaraRadera
  11. Fint! Detta hamnar på min önskelista ;)

    SvaraRadera
  12. Jag önskar att julen var lite mindre stressig! Det är ju så fint annars!
    Jag har nästan köpt lacket ett par gånger :D Jag misstänker det åker med i nästa beställning för det är jättefint :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!