torsdag 20 december 2012

Depend #2041

Jag är riktigt, riktigt trött i dag, men nu börjar jag minsann se ett ljus i tunneln. Ett stort projekt på jobbet är klart och de sista julklapparna blev inhandlade nu i kväll.

Nu är det bara en dags jobb kvar innan man får vila på riktigt. Jag ser framför mig hur jag ska leka loss med mina nagellack, spela tv-spel och mysa tills jag nästan storknar.

Tänkte visa en swatch på Depend #2041 från vinterkollektionen. En blåbaserad lila foil. Det väcker inga känslor hos mig, men kanske kan uppskattas av andra.


 
Jag har inget att anmärka på vad gäller formulan, den är lagom tjock och lätt att lacka med. Jag ser dock på bilderna att två lager nog var ett lager för lite, det hade nog behövts ett tredje. Det ser lite tunt ut på sina håll. 

Mitt betyg: 3/5

This fall has been a busy one and I'm so looking forward to some free time during the holidays. Finally I'm going to have some time to play with my polishes, maybe play something on my Xbox and just relax.
Meanwhile, I'll show you a polish from Depend's winter collection. #2041 is a blue toned purple foil. The color doesn't do anything for me, but perhaps some of you will appreciate it. The formula is nice and smooth, but I should probably have done three coats instead of stopping at two.

9 kommentarer:

  1. Jag gillade finishen men färgen var lite mesig

    SvaraRadera
  2. Tyckte den var söt! Diskret men fin :)

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas våren blir lite mindre stressig, både för dig och mig. Vore kul att få till vårat uppskjutna bloggfika om inte annat.
    Lacket väcker inga känslor hos mig heller, tyvärr. Börjar vi bli blasé? Fast nej, fortfarande har jag stunder av absolut eufori när jag målat naglarna med något exceptionellt vackert och unikt.

    SvaraRadera
  4. Vanligt snygg, men nä - ingen pulshöjare...

    SvaraRadera
  5. Jag tyckte det var en fin lila.
    Hoppas du verkligen får tid till att göra det du vill.

    SvaraRadera
  6. Nä, den här kan man vara utan. Inte värt jobbet att lacka om!
    Nu är jag spänd på vad du kommer ha för lack till julaftonen! Om du hinner göra inlägg då förståss.
    Tack för en trevlig blogg & många värdefulla tips!
    Kram Maria i Nacka

    SvaraRadera
  7. Fin men inte fantastiskt. Kanske också är fel period för den, kanske skulle man uppskatta färgen men på våren/försommaren. Lite som blåsippor eller skogsvioler.

    SvaraRadera
  8. Jag gillar både färgen och finishen på detta! Jag har också haft det riktigt hektiskt på jobbet så jag har knappt hunnit med något annat känns det som, så jag har verkligen sett fram emot ledigheten nu! Men just nu är det ju massa fix inför jul innan man kan riktigt slappna av och njuta.

    SvaraRadera
  9. Jag tycker det här var rätt fint. Inget som man höjer ögonbryn åt kanske, men ändå blir jag lite sugen.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!