måndag 10 december 2012

Essie Don't Sweater It

Essie Don't Sweater It släpptes med årets höstkollektion och är ett fint taupefärgat krämlack. Jag tycker såna här färger är fina, men jag behöver inte en miljon olika varianter av den. Det är inte som, till exempel, röda skimmerlack som jag kan skaffa hur många som helst av.




Två lättlackade lager är vad ni ser här. Inga konstigheter med formulan utan den är så bra som en formula kan vara.

Mitt betyg: 3/5

Essie Don't Sweater It is a nice taupe creme. Nice, but not unique. The formula was great, two coats gives you full coverage.

5 kommentarer:

  1. Inget wow, men ju mer jag tittar på det ju snyggare blir det. En skön färg.

    SvaraRadera
  2. Nej, du har rätt. Man kan nöja sig med ett par, kanske tre av dessa. Det här ser fint ut men eftersom jag så klart har säkert tjugo olika varianter så blir det nog inget för min del.

    SvaraRadera
  3. Av någon konstig anledning så har inte jag så många lack med den här färgen! Jag tror jag får jaga det här lacket!!

    SvaraRadera
  4. i'd love to see this compared to chanel particuliere

    SvaraRadera

Kommentera gärna!