tisdag 11 december 2012

Depend #331

Depend #331 släpptes med årets höstkollektion och är en blå jelly med någon slags blå "flecks" som skapar en spräcklig, ganska vacker yta. Det är verkligen superkul att Depend skapat något som känns nytt, men tyvärr är egenskaperna problematiska. Mer om det efter bilderna.



 
Först och främst är det skirt som attan. Det här är fyra lager och då är det långt ifrån täckande, som ni ser. På grund av de många lagren blir torktiden lång, trots att jag använder Seche Vite. När jag var klar med lackningen hade en tredjedel av flaskan gått åt. Detta används förmodligen bäst till layering alltså, men jag har inte testat det själv ännu. Jag ska försöka ta mig an det snart dock eftersom jag är nyfiken på hur det kommer att bli. 

Mitt betyg: 3/5

Depend #331 was released with this year's fall collection and it's a blue jelly with some kind of blue flecks that give's it an egg shell-like look. Very interesting and fun to look at. 
The formula was super sheer. This is four coats and it's no way near opaque. It's also quite thick so the drying time is long. The Depend bottles are very small (5 ml) and after I was done I had used about a third of the bottle. Next time I will try it on top of something else.

11 kommentarer:

  1. Den var läcker. Coolt med blå flakes. Synd att det var så skirt. Annars supersnyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fyra lager och fortfarande så pass genomskinligt känns inte så kul.

      Radera
  2. Väldigt trist det här med depend att de är skira och att flaskan är slut efter tre-fyra gånger. Köper nästan aldrig depend därför. Tyckte att själva lacket såg spännande ut men finns väl hos fler källor..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig upplevt att Depends lack är skira rent generellt, jag har massor av Depend som täcker med 1-2 lager.

      Radera
  3. Jag kikade på det här precis när de kommit ut i butik men blev skeptisk. Det kunde ju ha blivit kul. Frågan är om det verkligen blir bra som layering.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att det blev rätt kul, men återstår att se om det funkar bättre ovanpå något annat.

      Radera
  4. Njae... jag känner mig skeptisk ;-)

    SvaraRadera
  5. Nja, onekligen ser det ju rätt häftigt ut, men det här var ändå inte min kopp te. Alldeles för skirt men om det funkar bättre över något annat lack så kanske jag kan tänk mig att skaffa det.

    SvaraRadera
  6. Jag är lite osäker på det här lacket måste jag säga. Blev inte så värst imponerad.

    SvaraRadera
  7. Intressant. Lite udda men definitivt inte på ett dåligt sätt rent estetiskt. Inte bra heller kanske. Måste nog tänka på saken.

    SvaraRadera
  8. Jag lade ett lager av den här över ett ljusblått lack och det blev helt fantastiskt fint!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!