måndag 3 december 2012

Depend #338

Jamen vi kör väl igång veckan med något lite småtrist. Depend #338 släpptes med årets vinterkollektion och hittade hem till mig genom ett pressutskick för någon vecka sen. Hallonrosa med skimmer i en ljusare rosa nyans. Väldigt snällt och inte särskilt upphetsande.

 
 Formulan var lagom tjock, lätt att lacka med och täcker med två lager. Det höll dock dåligt på mig, redan efter några timmar hade det börjat chippa. Det är dock inte helt omöjligt att felet ligger hos mina naglar. De har fått alldeles för lite kärlek de senaste månaderna och mår inte helt hundra. Då tenderar lack att sitta sämre på dem också.

Mitt betyg: 2/5

Depend #338 was released with this year's winter collection and it's a raspberry pink with shimmer in a lighter shade of pink. Not much to say about it. It doesn't make my heart beat faster or anything. 
The formula was good and it covered in two coats. It started chipping within a few hours though, but that may have been because of the poor state my nails are in at the moment. They haven't been getting much love these last couple of months.

12 kommentarer:

  1. Det var lite väl pluttinuttigt. Känns inte som ett vinterlack, mer som ett sommarlack. Naglarna kräver väldigt mycket nu, märker man. Stackarna. Ska nog smörja in mig med lite handkräm nu faktiskt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är samma visa varje vinter. De skivar sig och är allmänt sköra.

      Radera
  2. Oj då! Det var ju ett gulligt lack som jag misstänker inte jag kommer införskaffa :) Får lite Ahoy känsla av det.

    SvaraRadera
  3. Detta har jag inte hunnit testa än, men jag tror att jag hade varit mer sugen om det varit mer julrött.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, hade det varit julrött hade jag förmodligen gillat det skarpt!

      Radera
  4. det ser fint ut, men inget jag kommer skaffa. Har redan liknande lack i samlingen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de flesta av oss har nog något liknande redan.

      Radera
  5. Det är en fin färg även om den inte är helt unik. Fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint och lite tråkigt lyder mitt omdöme.

      Radera
  6. Söt färg! Inte jättespeciell kanske, men ändå fin! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kommer säkert sälja, tror många gillar såna här snälla rosa.

      Radera

Kommentera gärna!