fredag 14 december 2012

Essie Leading Lady

Jag måste säga att Essies julkollektion har överraskat mig. Den känns otippad med sina klara, starka färger så jag kommer förmodligen att behöva lägga vantarna på flera av dem. Än så länge har bara detta, Leading Lady, hittat hem till mig. En bärfärgad jellybas med rosa glitter. Tjusigt värre, men jag borde ha satsat på tre lager i stället för två. Nu blev det lite ojämnt, tyvärr.



 Det är hungrigt på överlack så man får räkna med 2-3 lager i alla fall för att det ska bli helt slätt. Formulan var lite rinnig.

Mitt betyg: 3/5

Essie Leading Lady from this year's holiday collection is a berry colored jelly base with pink glitter. Very pretty, but I should have put on a third coat. After two coats, as you can see in the pictures, it's a little uneven. To get a smooth surface you'll probably need 2-3 coats of top coat.

15 kommentarer:

  1. Snyggt! Känns juligt, påminner lite om tranbärssås :-)

    SvaraRadera
  2. Väldigt snygg färg, men lite mera osäker på formulan. Efter din beskrivning blir det nog inget köp. Lack som hetsäter TC brukar vara ett frustrationsmoment för mig.

    SvaraRadera
  3. Snygg, nu blir jag sugen på att testa min som står på hyllan...

    SvaraRadera
  4. Jag har varit jättesugen på det här och det ser verkligen underbart ut på dina bilder men när det äter så mycket överlack blir jag lite avskräckt. Så synd.

    SvaraRadera
  5. Håller med vildnaglar.. Känns som någon bärig sås! :D Inte för att det är dåligt förståss!

    SvaraRadera
  6. Åh, vad snyggt! Måste nog skaffa det här förr eller senare...

    SvaraRadera
  7. Det här är så fint! Måste ha det i min samling.

    SvaraRadera
  8. Det är väldigt fint! Jag köpte Leading Lady häromdagen och är nöjd med färgen och det diskreta glittret...men det är svårt att få jämnt på nageln

    SvaraRadera
  9. Fint! Skulle dock gillat det mer om det var mer glitter i det. :)

    SvaraRadera
  10. Jättefint! Jag stod och höll i det idag men jag köpte det inte. Men jag måste nog lägga en beställning på det.

    SvaraRadera
  11. Jättevacker färg, det ser fint ut med glittret!

    SvaraRadera
  12. Jätte fint! Har kanske Tänkt att köpa beyond cozy från samma kollektion men nu kanske det blir både och!

    SvaraRadera
  13. Det ser fint ut! Och ja, lite oväntat som jullack från Essie...

    SvaraRadera
  14. Nu har jag provat mitt. Superfint men jag får det inte att sitta. Hann knappt fota det innan det chippade och idag på dag 3 var hälften borta :-( Hur får man glitterlack att sitta kvar egentligen?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!