torsdag 6 december 2012

Misa Got It Made In the Shade

Misa Got It Made In the Shade släpptes med kollektionen Hip to my Jive som jag har för mig kom ut hösten 2011. Det blev mitt genom ett byte i den eminenta Facebook-gruppen Lacka-byt. Vad kallar man egentligen den här nyansen av grönt på svenska? Den brukar kallas för sage på engelska. Salviagrön? Är det en färg på svenska? Nåja. Den är dämpad och dammig i alla fall, inte det minsta skrikig.


 
 
Jag tycker om det, även om jag inte är förälskad. Jag har ju redan ett par liknande lack i samlingen så färgen känns inte särskilt ny heller.

Formulan var åt det tjockare hållet, men inte för tjock. Lagom. Det blir jämnt och fint med två lager.

Mitt betyg: 3/5

Misa Got It Made In the Shade from the Hip To My Jive collection is a sage green creme. A nice color, though I can't say that it excites me. The formula is a littl thick, but not too thick. Two coats is all you need.

14 kommentarer:

  1. Mjuk och trevlig färg. Perfekt om man inte vill sticka ut för mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är väl fortfarande lite edgy i de flesta kretsar, men ändå mjuk och fin.

      Radera
  2. Svar
    1. Nej, det är inte en färg att hetsa upp sig över.

      Radera
  3. En helt ok färg, inget man går i taket för, men en mjuk skön färg.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker den är fin. Inget jag kommer köpa dock.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag hade nog inte köpt den själv om jag inte bytt till mig den.

      Radera
  5. Snyggt! Jag gillar det.
    Inom färgläran säger man ljust grågrön, men som florist tycker jag salviagrön säger allt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljust grågrön alltså. Tusen tack för hjälpen, hatar när jag inte kan beskriva en färg på rätt sätt. Det händer ibland. :-)

      Radera
  6. Helt okej men inte så begärligt att jag köper det själv. Dina naglar ser fina ut.

    SvaraRadera
  7. jag håller med sminkan, dina naglar ser fantastiska ut!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!